عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به دنبال بارش‌های بسیار کم و برداشت بسیار زیاد از منابع زیرزمینی، زنگ خطر بی‌آبی در کشور به صدا در آمده است.

پرویز محمدنژاد قاضی محله عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص کمبود آب در کشور گفت: متأسفانه در ادوار مختلف چندان به مسئله آب اهمیتی داده نشد، به همین سبب امروز کار به جای باریک رسیده است.

او افزود: بارش‌ها بسیار کم شده و از منابع زیرزمینی و سد‌ها نیز بسیار برداشت شده، لذا زنگ خطر مواجه شدن با بی‌آبی در کشور به صدا در آمده است.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، جمع‌آوری آب‌های سطحی و بازیافت فاضلاب برای استفاده صنایع آب‌بر و راه انداختن تصفیه‌خانه‌ها مسئله‌ای است که وزارت نیرو باید برای آن برنامه داشته باشد.

محمدنژاد گفت: مسئله مهم دیگر بحث مدیریت بهره‌وری و استفاده صحیح و جلوگیری از تلفات آب است.

او افزود: بالغ بر ۳۵ درصد آب شرب که برای آن هزینه بسیاری شده در مسیر انتقال و توزیع در سطح شهر از بین می‌رود در حالی که بر اساس مدیریت جامع؛ در قدم نخست باید از هر آنچه در اختیار داریم به درستی استفاده کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید تمام هم و غم خود را برای استفاده بهینه از انرژی بگذارد که آب هم یکی از آن‌ها است چرا که در این زمینه بسیار فقیر هستیم.

منبع: خانه ملت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.