نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حادثه غمبار روز جمعه ۸ مهرماه زاهدان منجر به عزادار شدن مردم استان شد که باید برای این عزا به یکدیگر تسلیت بگوییم.

آیت الله محامی در دیدار معتمدین و سران طوایف گفت: نیرو‌های نظامی، بسیج و مردم همه فرزندان همین مرز و بوم بوده و کشته و مجروح شدن هر یک از این‌ها مایه تأثر و تأسف است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: عمده‌ترین آسیب در حوادث و وقایع اخیر استان ایجاد فضای غبار آلود، کینه‌توزی و نفرت است که با دو قطبی سازی‌های قومی و مذهبی ایجاد و خواسته دشمن است

وی تاکید کرد: باید هوشیار باشیم و در صورت وقوع اتفاقات ناگوار به دنبال ترمیم آن باشیم، زیرا ادامه این روند در طول نسل‌ها تأثیرگذار و سال‌ها بعد سر باز خواهد کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان ادامه داد: همه گروه‌های فکری در اوضاع فعلی بایستی با حفظ آرامش از تندروی و تشویق به تندروی خودداری کنند.

نماینده مقام معظم رهبری درسیستان و بلوچستان عنوان کرد: وقتی افرادی خطایی می‌کنند علما و سران طوایف شیعه و سنی باید نقش پدری ایفا کنند و سعی در خاموش کردن آتش دشمنی کند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان بیان کرد: با مسئولان استان و کشور گفتگو‌های زیادی داشتم و خواستار پیگیری منصفانه قضایا شده و تاکید داشتم اگر نیرویی تخلف و تیراندازی نابجایی داشته باید با او برخورد شود.

آیت الله محامی افزود: از همان روز‌های ابتدایی وقوع حوادث به تشکیل کمیته تحقیق و تفحص تاکید داشتیم و در حال حاضر این کمیته تشکیل شده است.

وی گفت: تیراندازی نابجا، اغتشاش و آشوب‌ها محکوم است و باید از تهدید پیش آمده استفاده و آن را تبدیل به فرصت کنیم تا خاری در چشم دشمن باشد و باید کمیته تشکیل شده گزارش خود را ارائه دهد و ما نیز از طریق مرکز پیگیری و حرف واحد استان را به کرسی بنشانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار