رئیس سازمان صمت گیلان گفت: برای احیای معادن راکد استان، ۵۰ مزایده معدنی برگزار می‌شود.

تیمور پورحیدری از برگزاری ۵۰ مزایده معدنی در گیلان خبر داد و گفت: این واگذاری‌ها برای احیای معادن راکد و بهره مندی از ظرفیت‌های موجود استان در طرح‌های عمرانی انجام می‌شود.

او افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در مرحله نخست ۴۲ معدن در فرایند مزایده قرار داده شد، علاوه بر آن در مرحله دوم نیز ۵۰ محدوده معدنی دارای پتانسیل مناسب به مزایده گذاشته شده که زمان بازگشایی پاکت‌ها ۲۸ آبان ماه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: احیای معادن، باعث سرعت بخشی در عمران و آبادانی کشور می‌شود و برای جبران عقب ماندگی‌های این حوزه باید از ظرفیت معادن استان بیشتر استفاده شود.

پورحیدری، میزان مزایده‌های معدنی وزارت صمت در فصل پاییز امسال در کشور را بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ فقره برشمرد و گفت: اکتشافات معدنی از طریق هوایی توسط تجهیزات پهبادی با هدف شناسایی دقیق معادن مطلوب در کشور در دستور کار است که می‌تواند در میزان ثبت محدوده ذخایر کانسار‌های معدنی بسیار تسهیل کننده باشد.

او اغلب برنامه‌های راهبردی وزارت صمت را تحول بخش و آینده نگر توصیف و اعلام کرد: استراتژی جدید این وزارت پرداختن به امور روبنایی نیست و اصل را بر اقدامات کارشناسی ریشه‌ای و اصولی قرار داده است.

به گفته رئیس سازمان صمت گیلان، این امر می‌تواند روند خدمات به فعالان اقتصادی را شفاف و تسهیل نموده تا شاهد تحولات بنیادین در حوزه تولید و تجارت باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.