معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام از جمع آوری ۲۴۰ عدد نان فاقد مشخصات بهداشتی در بازدید نظارتی کارشناسان بهداشت محیط از سوپر مارکت‌های سطح شهر خبر داد.

 منصوره مکارم  معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:بر اساس وظیفه ذاتی و تشدید بازدید‌های نظارتی، حداقل ماهی یکبار توسط کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشکده از نانوایی‌های سطح شهرستان تربت جام بازرسی به عمل می‌آید که در این بازرسی‌ها وضعیت بهداشتی ابزار کار، ساختمان و محیط کارنانوایی‌ها و مواد مصرفی کنترل می‌گردد.

او ضمن تاکید بر استفاده از خمیر مایه بهداشتی و نمک تصفیه شده در تهیه نان افزود: در این بازرسی‌ها ضمن کنترل مشخصات بهداشتی آرد و نمک مصرفی برای اطمینان از  استفاده نشدن از جوش شیرین نمونه برداری از نان نیز انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد:بازدید‌ها بصورت فردی توسط کارشناسان بهداشت و گروهی در قالب گشت‌های مشترک جهت کنترل نظارت و عرضه نان در واحد‌های خوار و بار فروشی با تاکید بر عرضه نان دارای کد بهداشتی و مشخصات انجام می‌شود.

 منصوره مکارم بر ضرورت درج مشخصاتی همچون نام کارگاه تولید کننده، آدرس، شماره تلفن تماس، شماره پروانه بهداشتی و همچنین داشتن تاریخ تولید و انقضاء مصرف بر روی بسته‌های نان تاکید و بیان کرد: همشهریان گرامی از خرید نان‌های بسته بندی فاقد مشخصات خودداری کنند و در صورت مشاهده تولید و یا توزیع نان‌های فاقد مشخصات مراتب را به شماره ۱۹۰ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.