هشدار بارش باران و وزش باد به گلخانه‌داران و مرغداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران، مرغداران و کشاورزان توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم غلامی‌گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان تسریع در برداشت عملیات سبزی و انتقال علوفه های برداشت شده به انبارها و سیلوها را در دستور کار قرار دهند.

به گفته او، گلخانه داران آذربایجان شرقی نسبت به کنترل دما، رطوبت و تنظیم دریچه سالن ها و تهویه گلخانه ها اقدام کنند.

غلامی می گوید: با توجه به سردشدن هوا تسریع در برداشت محصولات باغی و زراعی به منظور جلوگیری از خسارت سرمازدگی در خراسان رضوی صورت گیرد.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: تولیدکنندگان بروز رسانی سیستم های گرمایی، برق اضطراری و تامین سوخت ذخیره اضطراری در اماکن نگه داری دام و طیور انجام دهند. 

به گفته او، کشاورزان برای مدیریت زراعی محصولات کشت پاییزه نسبت به بازکردن خروجی آب مزارع و زه کش برای جلوگیری از ماندابی شدن اقدام کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا ۲۹ مهر ۲ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۳.۶ میلی متر و در دوره بلندمدت ۶.۴ میلی متر است که این امر کاهش ۴۴.۱ درصدی نسبت به سال گذشته و ۶۹ درصدی دوره نرمال نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، امروز در غالب مناطق کشور جو آرام است. روز پنجشنبه در برخی نقاط آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و گیلان و روز جمعه در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط آذربایجان شرقی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد گرد و خاک و در ارتفاعات سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

طی روزهای جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار