درگیری چند نسل اوکراین با معضل بازپرداخت وام‌های متعدد کی‌یف از غرب

یک روزنامه اسپانیایی نوشت وام‌های هنگفتی که اوکراین از غرب دریافت کرده، نسل‌های آینده این کشور را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.

روزنامه اسپانیایی «ربلیون» در مقاله‌ای نوشت: به دلیل اشتباه فاحش مقامات کی‌یف، نسل‌های زیادی از اوکراینی‌ها مجبور به بازپرداخت وام‌هایی خواهند شد که این مقامات از غرب گرفته اند.

به گزارش راشا تودی، این روزنامه در مقاله‌ای به این موضوع اشاره کرد که «کشور‌های ناتو مقادیر زیادی تسلیحات را به اوکراین عرضه می‌کنند و میلیارد‌ها دلار وام می‌دهند. اما این وام‌ها باید بازپرداخت شود و دولت اوکراین باید در آینده این مبالغ را با بهره آن بپردازد». این روزنامه در ادامه می‌نویسد چنین امری در آینده مسلتزم گرفتن وام‌های بیشتر خواهد شد که در نهایت رشد بدهی را به دنبال خواهد داشت. در نتیجه، احتمالا کی‌یف در این مورد خود را موظف می‌بیند که مؤسسات اقتصادی خود را به صورت رایگان در اختیار طلبکاران غربی قرار دهد.

این مقاله در پایان می‌نویسد: «مقامات کی‌یف یک روز باید درک کنند که پیروی از دستورات واشنگتن و بروکسل علیه مسکو یک اشتباه بزرگ بود».

از ابتدای جنگ اوکراین تا کنون، کمک نظامی آمریکا به اوکراین تقریباً ۱۷.۶ میلیارد دلار بوده است که شامل سامانه‌های موشک هیمارس، مهمات، هویتزر و سایر تجهیزات می‌شود. اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است در سال آینده میلادی مبلغ ۱۸ میلیارد یورو به صورت وام به اوکراین پرداخت خواهد کرد و پیش از این نیز پرداخت مبالغی را متعهد شده، اما بی میلی آلمان به ارائه تضمین‌های بودجه‌ای برای وام‌ها، کمک‌های اتحادیه اروپا را برای ماه‌ها به تعویق انداخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار