مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت از کاهش تعرفه مواد اولیه نساجی و ماشین‌آلات با هدف آسانتر شدن تولید خبر داد.

محسن گرجی در حاشیه آیین پایانی جشنواره ملی فردخت در کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: کاهش تعرفه ماشین آلات و انواع مواد اولیه صنایع نساجی از جمله پنبه، ویسکوز و سایر مواد اولیه از چهار به یک درصد با کمک انجمن‌ها و همکاری نمایندگان مجلس برای آسان‌تر شدن تولید و امید است که قیمت محصول نهایی هم پایین بیاید.

او با تاکید بر اینکه خبر خوبی نیز برای صاحبان صنایع نساجی به‌ویژه کارخانه‌دار‌های قدیمی‌تر دارد اظهار کرد: درراستای تحقق تدبیر نوسازی و بازسازی صنایع از طریق انجمن‌ها و دفاتر استانی وزارت صمت به دنبال جمع‌آوری اطلاعات و اقدام برای تخصیص وام نوسازی و بازسازی صنایع نساجی هستند.
فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در صنایع نساجی
مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت صمت در مورد بحث فناوری مرتبط با صنایع نساجی و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت مجموعه‌های خیلی خوب را تاکید و اضافه کرد: هم اکنون انواع پارچه‌ها با قابلیت ویژه آنتی باکتریال در داخل کشور تولید و پارچه‌هایی در انواع البسه حفاظتی استفاده می‌شود.

گرجی تصریح کرد: برای بخشی از صنعت پوشاک که جنبه هنری دارند نیز بسته صنایع خلاق برای آن‌ها طراحی شد که می‌توانند کار‌های خود را در آن قالب ارائه و از مزیت‌هایی آن استفاده کنند.

او همچنین راه‌اندازی خانه‌های خلاق با کمک معاونت فناوری را نیز در حوزه‌های پوشاک یادآور شد و افزود: این خانه‌ها در قالب شتابدهی به مراکز رشد و مجموعه‌های کوچک دارای ایده که می‌خواهند وارد بازار شوند، ولی زیرساخت کافی و دانش ورود به بازار را ندارند کمک می‌کند.

به گفته او، مجموعه‌های شتاب و خانه‌های خلاق پوشاک صنایع نساجی با هدف شتابدهی و تسهیل گری ورود صاحبان ایده در حوزه پوشاک به بازار در استان‌های مختلف تأسیس شدند.

او با تاکید بر تدوبن برنامه‌هایی با اتحادیه‌ها و انجمن‌های مختلف. برگزاری نشست‌های مهم در بحث قاچاق گفت: با تدوین و اجرای این برنامه‌ها می‌توانیم با حرکت حساب شده‌ای بحث اصلی قاچاق را تحت تاثیر قرار دهیم و پیش بینی ما اینست که بتوانیم در مدت زمان کوتاهی در سطح عرضه در برابر قاچاق مبارزه کنیم.

گرجی تصریح کرد: نکته مهم در بحث مبارزه با قاچاق اینست که ما تضمین‌هایی را داشته باشیم تا قاچاقچی در مراجع قضایی پاسخگوی عملکرد ناصحیح خود باشد که این بخش در هفته‌های آینده به سرانجام می‌رسد و پس از آن مبارزه با قاچاق در سطح عرضه اجرا خواهد شد.

آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت با رویکرد پوشاک ایرانی اسلامی شامگاه چهارشنبه چهارم آبان در تالار شهر واقع در بلوار شهیدان خاندایی کاشان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.