سخنگوی پلیس بلخ گفت که روی مکانیزم تأمین امنیت داکتران(پزشکان) کار جریان دارد و به آنان اطمینان داد که امنیتشان تأمين می‌گردد.

اسدالله شارق، متخصص شناخته‌شده‌ جراحی عمومی، شامگاه روز گذشته (چهارشنبه، ۴ عقرب/آبان) در منطقه‌ «کارته صلح» از مربوطات حوزه‌ هفتم امنیتی مزار شریف در مقابل خانه‌اش از سوی افراد مسلح ناشناس به قتل رسید.
کشته شدن این متخصص بار دیگر نگرانی اقشار مختلف از جمله داکتران در بلخ را برانگیخته است.
آنان می گویند که ماه قبل همزمان با اختطاف پسر داکتر عبدالقیوم‌ حکیمی، متخصص جراحی عمومی از شهر مزار شریف، مسئولان محلی بلخ وعده تأمين امنیت داکتران را داده بودند؛ اما بار دیگر یک داکتر در این ولایت به قتل رسید.
اما مسئولان امنیتی بلخ می گویند که برای امنیت داکتران کار جریان دارد.
به گفته مسئولان، دشمنان پس از ناکامی در حمله بر مساجد این بار تلاش دارند داکتران را هدف قرار بدهند.
محمد آصف وزیری، سخنگوی پلیس بلخ، امروز پنجشنبه (۵ عقرب/آبان) گفت: دشمن پس از ناکامی در انجام حملات انتحاری در مساجد و اماکن عمومی این بار تلاش دارد با هدف قرار دادن افراد ملکی از جمله داکتران، در جامعه رعب و وحشت ایجاد کند؛ اما ما برای تأمین امنیت این قشر تلاش داریم.
سخنگوی پلیس بلخ گفت که روی مکانیزم تأمین امنیت داکتران کارجریان دارد و به داکتران اطمینان داد که امنیت آنان تأمین می گردد. 
به گفته سخنگوی پولیس بلخ، عاملان قتل داکتر شارق نیز تحت تعقیب قرار دارند و به زودی بازداشت خواهند شد.
این در حالی است که ۲۸ عقرب سال گذشته نیز داکتر نادر عالمی، متخصص اعصاب و روان در بلخ دو ماه پس از ربوده شدن به قتل رسید.
برچسب ها: طالبان ، بلخ ، پزشکان ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.