رئیس دیوان عدالت اداری گفت: مسئولان به احترام حقوق شهروندی نسبت به اجرا و رفع موانع اقدام کنند و اگر مانع قانونی وجود دارد به دیوان اعلام کنند تا برطرف شود.

حجت الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری روز پنجشنبه در جمع قضات و مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مسئولان دیوان عدالت اداری همراه رئیس قوه و هم به صورت اختصاصی سفر‌های متعددی به استان‌های مختلف داشته اند، افزود: بنا به تقسیم کار انجام شده و به لحاظ تعداد و کثرت پرونده‌هایی که در استان‌های مختلف کشور در خصوص دیوان اداری تشکیل شده است، طی پنجمین دوره سفر استانی تصمیم بر این شد تا از نزدیک در خدمت مردم شریف آذربایجان شرقی باشیم.

وی از مراجعه بیش از ۲۰۰ نفر برای رسیدگی به شکایات خود در دیوان عدالت اداری خبر داد و اظهار داشت: تقاضا‌های مختلفی در این دیدار‌ها مطرح شده و برخی مربوط به گلایه از طولانی شدن دادرسی در دیوان و تسریع در اجرای حکم و بررسی مجدد آراء است که دستورات قانونی صادر شده و متعهد هستیم حداکثر ظرف دو هفته آینده پاسخ مستدل و قانع کننده‌ای به مراجعه کنندگان داده شود.

مظفری اضافه کرد: با توجه به گلایه‌هایی که از زبان مردم می‌شنویم از برخی دستگاه‌هایی که شکایت زیادی از آن‌ها در دیوان تشکیل شده، بعضا" احکام قطعی که از سوی دیوان صادر می‌شود به بهانه‌های مختلف در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار نگرفته و اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: با وجود ضمانت‌های اجرایی لازم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی انتظار می‌رود مسئولان خودشان در اجرای حکم پیش قدم شوند، چراکه این شرایط زیبنده جایگاه مدیران نیست، به خصوص در آذربایجان شرقی انتظار می‌رود احکام به موقع اجرا شود.

مظفری با بیان اینکه تمامی احکام دیوان عدالت اداری ضمانت اجرای کافی دارد، گفت: خود مسئولان به احترام حقوق شهروندی نسبت به اجرا و رفع موانع اقدام کنند و اگر مانع قانونی وجود دارد به دیوان اعلام کنند تا برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.