نمایشگاه صنایع دستی در کرمان گشایش یافت

پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در محل نمایشگاه های دائمی کرمان گشایش یافت.

 استاندار کرمان در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: کرمان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حرف برای گفتن دارد و دارای تنوع اقلیمی و چهار فصل زیبا است.

محمدمهدی فداکار افزود: در تمام شهر‌ها و روستا‌های استان کرمان جاذبه‌های و ظرفیت‌های گردشگری را می‌بینیم، اما ظرفیت‌های گردشگری این استان معرفی و دیده نشده است.

وی تاکید کرد: اتصال کرمان به مثلث گردشگری یزد، اصفهان و فارس جزو مطالبات مردم این استان است.

بگفته استاندار کرمان در کنار ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری تسهیلات خوبی در قالب تبصره ۱۸ پیش بینی شده و از سرمایه گذاری در این حوزه حمایت می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم گفت: گردشگری و صنایع دستی مهمترین بخشی است که با کمترین هزینه می‌توانند اشتغال ایجاد کنند که باید در راستای رونق این صنعت گام برداریم.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: سه سال قبل شیوع کرونا آسیب زیادی به اقتصاد و بخش گردشگری وارد کرد، اما با بهتر شدن شرایط تقریبا همه فعالیت‌های اقتصادی به سمت آغاز شدن می‌رود.

وی بیان کرد: سه سال قبل کرمان عزیزترین و پرافتخار‌ترین همشهری خود سردار حاج قاسم سلیمانی را از دست داد و امروز کرمان در ذهن ایران و جهان نماد اقتدار و عزت شده است و از ۱۳۰ کشور به زیارت مرقد این شهید آمده اند که جا دارد به گردشگری زیارتی نیز در استان توجه جدی شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث اعتبارات تبصره ۱۸، سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان کرمان جذب داشتیم و کرمان رتبه اول جذب اعتبارات حوزه گردشگری را دارد.

وی ادامه داد: برای امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ مصوب شده که با منابع بانکی ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل گردشگری و صنایع دستی داریم.

پور ابراهیمی گفت: در حوزه احکام قانونی برنامه هفتم توسعه کمیته تخصصی گردشگری تشکیل شود تا پیشنهادات خود را برای این برنامه ارائه کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان کرمان هم گفت: در این نمایشگاه ضمن معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان ۱۶ شرکت گردشگری و ۷۵ نفر از جامعه حرفه‌ای تورگردانان کشور حضور دارند.

فریدون فعالی؛ گردشگری سلامت، گردشگری مقاومت و گردشگری طبیعی با نگاه ویژه به کویر لوت و شهداد را سه رویداد مهم در کنار این نمایشگاه اعلام کرد.

وی با اشاره به افتتاح هتل کاروانسرای تاریخی وکیل شهر کرمان، گفت: این نمایشگاه با حضور ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان کرمان از حضور ۲۷ استان در بخش صنایع‌دستی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: ۱۰۱ رشته صنایع دستی در استان وجود دارد و برای معرفی صنایع‌دستی استان و سایر استان‌ها ۲ هزار مترمربع به فعالان این حوزه در این نمایشگاه اختصاص داده شده است.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز گفت: حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند جایگزین فعالیت‌هایی شود که با منابع تجدید ناپذیر فعالیت می‌کنند.

سید مهدی طبیب زاده افزود: حمایت از گردشگری در کرمان فقط در حد حرف است و محدودیت‌های اعتباری و شناسایی نشدن ظرفیت‌ها باعث شده تا این استان به عنوان مقصد اصلی گردشگری تلقی نشود.

پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کارمانیا با شعار، کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان کار خود را در مساحتی به وسعت ۳ هزار متر مربع آغاز کرد.

پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان با ۱۸۰ غرفه صنایع دستی و ۱۵ غرفه گردشگری تا نهم آبان از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.

۱۲۰ هزار صنعتگر صنایع دستی در ۱۸۰ رشته در استان کرمان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار