رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری، فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است و امید می‌رود امسال برای نخستین بار اجرایی شود.

احمد راستینه رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس گفت: امسال از محل فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد پیش‌بینی شده است که با تحقق آن می‌توان این اعتبار را برای اجرای طرح‌های مهم از جمله شبکه آب و فاضلاب اختصاص داد.

وی ادامه داد: یکی از دستگاه‌هایی که باید هرچه سریع‌تر نسبت به ارائه و فروش املاک مازاد خود اقدام شرکت آب و فاضلاب است چرا که برخی از طرح‌های در دست اجرای این شرکت سال هاست که به طول انجامیده و این زیبنده نیست که برخی شهر‌های استان هنوز از امکان فاضلاب برخوردار نباشند.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای طرح‌های فاضلاب هم هزینه‌بر و هم زمانبر است از همین رو با اعتبارات موجود نمی‌توان این طرح‌ها را به زودی افتتاح کرد.

راستینه در ادامه بر ضرورت اجرای برنامه‌های بیشتر برای توسعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها تاکید کرد و گفت: افزایش هزینه‌هایی نظیر تامین مسکن سبب شده تا روستاییان ترجیح بدهند به شهر‌ها مهاجرت کنند از همین رو باید در شورای برنامه‌ریزی استان برای جلوگیری از این روند راهکار‌های موثری ارائه داد.

وی، وجود برخی ضوابط شهرسازی به ویژه در حریم بافت‌های تاریخی را مانعی برای بازآفرینی شهری دانست و گفت: این موضوع به طور مثال در منطقه چالشتر اشکالاتی ایجاد کرده است که می‌طلبد در این خصوص روان‌سازی کرد.

راستینه، نظارت بر نحوه هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی را مهم دانست و گفت: با وجود اینکه اعتبارات استان در ماه‌های پایانی جذب شد باید به درستی نظارت شود که انحرافی در این خصوص شکل نگرفته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین می‌طلبد در جذب به موقع اعتبارات سال ۱۴۰۱ اهتمام بیشتری به کار گرفته شود و تفاهم‌نامه‌ها سریع‌تر تبادل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار