پنتاگون: کره شمالی، فردای حمله هسته‌ای را نمی‌بیند

وزارت دفاع آمریکا، حمله‌ اتمی کره شمالی به آمریکا یا متحدانش را منجر به پایان این کشور دانست.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون دیروز پنجشنبه هشدار داد حمله‌ی اتمی کره شمالی به آمریکا یا متحدانش منجر به پایان این کشور خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، پنتاگون در استراتژی دفاع ملی خود همچنین ادعا کرد آمریکا، کره شمالی را مسئول هرگونه انتقال تسلیحات هسته‌ای یا مواد و فناوری مرتبط به سایر کشور‌ها می‌داند.

وزارت دفاع آمریکا خاطر نشان کرد هرگونه حمله اتمی کره شمالی علیه آمریکا یا متحدان و شرکای آن غیرقابل قبول است و به پایان این کشور منجر می‌شود.

پنتاگون با اشاره به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، افزود هیچ سناریویی وجود ندارد که دولت کیم از سلاح هسته‌ای استفاده کند و زنده بماند.

استراتژی دفاعی جدید آمریکا در بحبوحه احتمال انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ اعلام شد. کره شمالی ششمین و آخرین آزمایش هسته‌ای خود را در سپتامبر ۲۰۱۷ انجام داد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هر زمانی آماده انجام آزمایش هسته‌ای خواهد بود.

کربی افزود در مورد حملاتی که فقط باعث بی ثباتی بیشتر در شبه جزیره کره می‌شود و به تخریب محیط امنیتی کمک می‌کند، ماههاست که می‌گوییم کیم می‌تواند هر زمان که بخواهد آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز گفت امنیت ملی به وضوح تهدیدات کره شمالی و تکامل قابلیت‌های هسته‌ای و موشکی این کشور را مورد توجه قرار می‌دهد. وی در یک نشست خبری گفت این به وضوح تهدید‌های جدی دیگر را مورد توجه قرار می‌دهد که شامل تقویت قابلیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی می‌شود.

کره شمالی از ابتدای سال جاری در مجموع ۴۴ موشک بالستیک پرتاب کرده است که بیشترین موشک بالستیک شلیک شده توسط پیونگ یانگ در یک سال است.

وزارت دفاع آمریکا، راهبرد دفاع ملی را به همراه دو سند دیگر «بررسی وضعیت هسته ای» و «بررسی دفاع موشکی» که معمولاً به طور جداگانه صادر می‌شوند ترکیب می‌کند. اسنادی که برای آن که در دسترس عموم مردم قرار بگیرند منتشر شده‌اند، تمرکز راهبردی واشنگتن در دولت بایدن را مشخص می‌کنند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در راهبرد دفاع ملی قبلی که ژانویه ۲۰۱۸ منتشر شد، تغییری را در تمرکز راهبردی اصلی واشنگتن بر اساس این ایده ایجاد کرد که «رقابت راهبردی بین دولتی و نه تروریسم، اکنون نگرانی اصلی در امنیت ملی آمریکا است.» سند جدید، این هدف را اصلاح کرده است. این سند، چین را تهدید اصلی برای آمریکا معرفی می‌کند، در حالی که روسیه را نیز یک «تهدید حاد» اعلام می‌کند که در عین حال، قادر نیست نظم جهانی به رهبری آمریکا را در دراز مدت به چالش بکشد.

آمریکا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، در اسنادی به طور علنی منتشر شده، روسیه را «یک بازیگر شرور احیا شده» و در گزارش‌های داخلی شورای امنیت ملی، به صورت «بازیگری حاشیه‌ای» توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۱:۴۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
فقط دوست دارم بمبهای کره شمالی به خوب جاهاشون بخوره بعد از بین بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
بلانسبت سگ...پنتاگون ترسیده پارس میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
یانکی های بی شرف چطور شما جنایتکاران فردای بمباران ژاپن را دیدید آنها هم فردای بمباران شما راخواهند دید یانکی ها چرا اینقدر قمپوز در میارید بسه دیگه شما هنوز در عهد تیر کمون سیمیتون سر میبرید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
یانکی های ابله، کره شمالی رو دست کم نگیرید این ها بر خلاف شما وحوش، دارای فرهنگ و تمدن کهنی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
ممکن است کره شمالی فردای حمله اتمی اش را نبیند اما آمریکا همان روز را نخواهد دید !!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
احسنت به کره شمالی که تن به ذلت نمیده واستوارومحکم به راهش ادامه میده،
نه آمریکاروبه هیچ جاش حساب میکنه ونه غرب ونوکران غربی شون رو ،
انشاءالله پوتین بزرگ سلسله ی غرب وآمریکای جنایتکار رو از روی زمین محو میکنه،
آشوبگرای غربگدای ایران هم خیلی دلخوش نباشن،
رهبری حکم جهاد بده همه تون رو میفرستیم جایی که عرب نی نزنه، خیلی دارن باهاتون مدارامیکنن . دیگه آخرخط هست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
چی کیفی داره با موشک اتمی به آمریکا حمله کنه.باید دریک لحظه هزاران موشک اتمی به طرف آمریکای دزد و تروریست روانه کنه که آمریکاییها فردای آن روز را نبینند.انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
ان شا الله که این حاکمان خونخوار و احمق نسلشان از زمین برداشته بشه در هرجا جهان جنگ محکوم چرا که میلیون ها زن و بچه ومردم عادی و بی گناه هم هستند که قتل عام می شوند خدا ان شا الله صلح باظهور منجی برقرار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
حمله اتمی کره شمالی به این یانکی ها برابر است با محو این قبیله در همان روز
آخرین اخبار