مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی در زیارتگاه خضرزنده شهرستان سنندج خبر داد.

یعقوب گویلیان در بازدید از زیارتگاه خضرزنده که با همراهی ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، هیئت امنای آرامگاه خضرزنده و جمعی از مدیران و نمایندگان ادارات مربوطه استان انجام شد، گفت: وجود ظرفیت‌های مناسب مذهبی همراه با صد‌ها جاذبه طبیعی و تاریخی در استان موجب شده تا کردستان به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود و همواره مورد توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: زیارتگاه خضرزنده که به زبان کُردی به آن "خیرزنه" گفته می‌شود، یکی از جاذبه‌های گردشگری و اماکن سیاحتی و زیارتی سنندج است که در دامنه کوه آبیدر واقع شده است.

او با بیان اینکه این زیارتگاه از جایگاه بسیار والایی در نزد شهروندان سنندجی برخوردار است، افزود: این بازدید به‌منظور سامان‌دهی محوطه و بنای خضرزنده و افزایش امکانات برای رفاه حال مردم، زائران و گردشگران و با هدف توسعه گردشگری مذهبی انجام شد.

گویلیان عنوان کرد: با اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی می‌توانیم مقدمات ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را در استان فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.