یونیسف:

کوریای جنوبی و دانمارک ۱۰ میلیون دالر به افغانستان کمک کردند + فیلم

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد که دانمارک و کوریای جنوبی ۱۰ میلیون دالر به بخش آموزش کودکان در افغانستان کمک کرده‌اند.

 صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، امروز جمعه ۶ عقرب با انتشار پیامی در توییتر از کمک ۱۰ میلیون دالریی دانمارک و کوریای جنوبی به بخش آموزش کودکان در افغانستان سپاسگزاری کرد.

یونیسف در پیام توییتری اخیر خود افزود که این کمک ۱۰ میلیون دالری به گسترش فضاهای آموزشی برای آسیب‌پذیرترین دختران، پسران و آموزگاران آن‌ها در افغانستان اختصاص داده خواهد شد.

به رغم کمک‌های یونیسف و دیگر نهاد‌های غیر دولتی به افغانستان، این کشور در رده بدترین کشورها برای کودکان قرار دارد. طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان غیردولتی «حقوق کودکان» (KidsRights) ایسلند، سوئد و فنلاند بهترین کشورها، سیرالئون، افغانستان و چاد بدترین کشورها برای کودکان هستند.

بنا بر گزارش‌های نهاد‌ها مدافع حقوق کودکان، چهارده ماه پس از روی کار آمدن دوباره گروه طالبان در افغانستان و رویارویی مردم با یک بحران اقتصادی بی‌سابقه، وضعیت حقوق بشری، بویژه وضعیت کودکان در این کشور بدتر شده است.

یونیسف پیشتر نیز در گزارشی نسبت به وضعیت کودکان در افغانستان هشدار داده و گفته بود که بیش از یک میلیون کودک در این کشور از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند و نیاز به کمک‌های فوری برای زنده ماندن دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.