مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد گفت: در شرایط کنونی با تهاجم ترکیبی دشمن مواجه هستیم و باید حرکت ترکیبی در برابر این اقدام دشمن داشته باشیم.

احمد گنجی مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد با اشاره به دستور تشکیل سازمان پدافند غیرعامل از سوی رهبر معظم انقلاب در آبان ۱۳۸۲ گفت: این سازمان در ماه گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که اقدام بسیار خوبی در راستای تقویت پدافند غیرعامل است.

او افزود: برای جامعه امروز ما ضروری‌ترین، ارزان‌ترین و پایدار‌ترین راهکار جهت کاهش آسیب‌ها و مقابله با تهدیدات دشمن مقابله با پدافند غیرعامل است که برای تمام مقاطع مهم و ضروری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ادامه داد: در گذشته تهدیدات ساده بوده و حفاظت و دفاع از انسان‌ها هم به سادگی قابل تحقق بود، اما با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات تهدیدات پیچیده‌تر و طبیعتا مقابله با آن هم سخت‌تر شده است.

او با بیان اینکه پدافند غیرعامل عمدتا ماهیت نظامی را در ذهن تداعی می‌کند، اظهار داشت: واقعیت اینست که مقابله با دشمن به وسیله ادوات نظامی و تجیزات پدافند عامل و مربوط به نیرو‌های مسلح بوده و دفاع به صورت عامل بدون اسلحه و نیازمند به کارگیری علم و دانش روز است که این موضوع وظیفه دانشگاهیان و دانشجویان را سنگین‌تر می‌کند.

گنجی با بیان اینکه پدافند غیرعامل که همان دفاع بدون اسلحه و متعلق به مردم است، گفت: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا روحیه استقلال‌طلبی را حفظ کرده و این روحیه دشمنان را خشمگین کرده و علاوه بر آن در منطقه هم برکاتی داشته که منافع استکبار جهانی را به خط انداخته است.

او با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین ابزار‌ها در پدافند غیرعامل است گفت: در جهاد تبیین ابتدا باید نسبت به ابعاد اقدامات دشمن شناخت دقیقی داشته باشیم و شیوه‌هایش را بشناسیم و در مرحله بعدی با روحیه جهادی در مسیر شبهه‌افکنی و اطلاع‌رسانی درست قدم برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.