معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه موردی از ابتلا به انفلوآنزای پرندگان در استان دیده نشده است گفت : به پرورش دهندگان صنعتی و سنتی هشدار‌های لازم داده شده است.

شاهرخ یارویسی معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه در ۶ ماهه دوم به دلیل اتراق پرندگان مهاجر که از مناطق سردسیر می‌آیند امکان انمتقال این ویروس از طریق ترشحات آن‌ها به پرندگان بومی وجود دارد.

وی بیان داشت: متاسفانه این ویروس در زمان برودت هوا ماندگاری بیشتری دارد و امکان انتقال در انسان نیز وجود دارد و اگر به موقع درمان نشود منجر به مرگ فرد می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۵ کانون انفلوآنزای پرندگان در طیور بومی داشتیم اظهار داشت: ۱۸۰۰ قطعه طیور معدوم سازی شدند.

یارویسی گفت: پرورش دهندگان واحد‌های صنعتی باید طیور را از منابع مطمئن تهیه کنند خودرو‌های ورود و خروج طیور ضدعفونی شوند و شرایط قرنطینه را رعایت کنند.

وی افزود: پرورش دهندگان سنتی از خرید طیور از افراد دوره گرد پرهیز کنند و طیور بومی را محصور کنند و افراد نیز باید از شکار پرندگان وحشی خودداری کنند.

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه طیور گوشتی مرغ تخم گذار خروس و بوقلمون به این بیماری مبتلا می‌شوند گفت: از علائم ابتلا به این بیمای در طیور سیاه شدن تاج و ریش، کاهش مصرف دان و آب و کاهش تولید است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.