رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری گفت: فراخوان شرکت در جشنواره ملی نماز فجر تا فجر در استان منتشر شد.

حجت‌الاسلام محمد کریمی اظهار داشت: این جشنواره ملی در سه بخش علمی و پژوهشی، فرهنگی، ادبی و هنری در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله استانی آن تا اواخر آذرماه ادامه دارد و آثار برگزیده به دبیرخانه جشنواره در ستاد اقامه نماز کشور ارسال می‌شود تا در بهمن‌ماه در مرحله نهایی رقابت کنند.

وی افزود: جشنواره نماز فجر تا فجر چهارمحال و بختیاری با همکاری چند دستگاه نظیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه شهرکرد، صدا و سیما و... برگزار و کمیته‌های استانی جشنواره با مسئولیت این نهاد‌ها و با دستور استاندار تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو رده سنی سه تا ۱۸ سال شامل کودکان و دانش‌آموزان و بالاتر از ۱۸ سال برگزار خواهد شد، اضافه کرد: تمامی علاقمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهشگران، طلاب و هنرمندان می‌توانند آثار خود را از طریق سامانه noor.namaz.ir ارسال کنند.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: عناوین محور‌های علمی شامل مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز در منشور فکری امامین انقلاب، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه، نماز و بیانیه گام دوم انقلاب، نماز و آثار اقتصادی آن در مبارزه با فساد و فقر، نماز و خانواده تراز اسلامی، نماز و دفاع مقدس، نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی، نماز و مقاومت اسلامی فرهنگ بسیجی، نماز و حفظ بهداشت محیط زیست، نماز و آزاد اندیشی، نماز و آسیب‌های اجتماعی، نماز و وحدت ملی، نماز و انقلاب اسلامی، نماز و رونق تولید، نماز و سلامت اداری، نماز و سلامت معنوی است.

حجت‌الاسلام کریمی گفت: همچنین عناوین محور‌های فرهنگی و هنری شامل نقاشی با نگاهی به مسجد و نماز جمعه، نماز در مدرسه و جامعه، عکاسی از صحنه‌های اقامه نماز، سرود با محتوای نماز، مسجد و عبادت، فیلم‌های کوتاه از نماز و نمازگزاران، بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی و استفاده از سایر ظرفیت‌های فضای مجازی در تولید آثار پیرامون نماز، اذان و مسجدنرم‌افزار‌های کمک آموزشی نماز است.

وی عناوین محور‌های ادبی را نیز یادآور شد و تصریح کرد: این عناوین شامل قصه کوتاه در باب نقش اجتماعی نماز و نمازگزار، قصه ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای نماز و مسجد و کمک به دیگران، شعر حکمی در قالب قصیده و غزل و مثنوی با تمرکز بر آثار تربیتی و اخلاقی نماز، شعر ساده و روان برای کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش نماز، شعر نماز ویژه کودکان و نوجوانان، شعر ویژه کودکان با محتوای شیوه‌های انس کودکان به نماز، دلنوشته کودکان و نوجوانان با محتوای مسجدی که من دوست دارم و خاطرات شیرین از نماز فرزندان می‌باشد.

حجت‌الاسلام کریمی ادامه داد: علاقمندان تا ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ فرصت دارند تا آثار خود را در قالب‌های مقاله، رساله، پایان‌نامه دانشگاهی و حوزوی، کلیپ، پادکست، موشن‌گرافی، پویانمایی، عکس و استوری، نقاشی، خوشنویسی، طرح‌های گرافیکی، شعر، داستان، قصه، نمایشنامه، فیلمنامه، بازی و ابزار‌های کمک‌آموزشی دستی و دیجیتالی از طریق سامانه noor.namaz.ir ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار