رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

شورا‌ها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند

سلیمانی گفت: دوری از مسائل حاشیه‌ای و پیگیری مطالبات عمومی مردم و طرح‌های عمرانی از ضروریات است چرا که شورا‌ها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند.

سیاوش سلیمانی اظهار داشت: در آموزه‌های دینی و قانون اساسی به جایگاه و منزلت شورا‌های اسلامی به صراحت اشاره شده است.

وی با اشاره به وظایف ذاتی شورای اسلامی استان در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای اسلامی استان می‌تواند با ارائه طرح و لایحه پیشنهادی به شورای عالی استان‌ها، نسبت به اصلاح خلأ‌های قانونی اقدام شود.

سلیمانی با اشاره به لزوم حذف رسوم غلط مانند تیراندازی در مراسم مختلف از سوی شورا‌های اسلامی، اضافه کرد: شورا‌های اسلامی در شهر‌ها و روستا‌ها با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و مورد اعتماد مردم هستند، لذا انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای به فرهنگ‌سازی آداب و رسوم پسندیده داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


وی در خصوص لزوم توجه به نکات مهم در انتخاب و استیضاح شهرداران و انتخابات هیئت رئیسه شورا‌های اسلامی شهر، گفت: دوری از مسائل حاشیه‌ای و پیگیری مطالبات عمومی مردم و طرح‌های عمرانی از ضروریات است، چرا که شورا‌ها تریبون پیگیری مطالبات و پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند.

سلیمانی با اشاره به سند توسعه و آمایش سرزمینی، تصریح کرد: شورا‌های اسلامی باید با شناسایی ظرفیت‌های موجود در راستای پیشرفت شهرستان تابعه تلاش کنند، از طرفی انتظار می‌رود مسئولان شهرستانی نیز از شورا‌های اسلامی در جلسات تصمیم‌ساز دعوت به عمل آورند.

وی در خصوص هدف برگزاری کارگاه آموزشی و ضرورت آشنایی شورا‌ها با قوانین، مسائل مالی و حقوقی، نگارش مصوبات و کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: استفاده از ایده‌ها و پیشنهادات نخبگان و صاحب نظران باعث افزایش منبع درآمد شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: تقویت جاذبه‌های گردشگری و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی، گردشگری، تولید، کشاورزی، توسعه حمل و نقل موجب رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی شده و شهرستان را از بن بست خارج می‌کند.

وی با اشاره به نقش شورا‌های اسلامی در توسعه و پیشرفت شهر‌ها و روستاها، ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم یک فریضه بسیار مهم است که شورای اسلامی استان این موضوع را هدف اصلی خود قرار داده و به طور جدی پیگیر مطالبات به حق مردم از طریق مسئولان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار