رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اهواز رویکرد شرکت‌های نیشکری در صیانت از محیط‌زیست را مثبت ارزیابی کرد

بنی عگبه حذف کامل سوخت گازوئیل در چرخه کارخانه‌های شکر را قدمی مهم در مصرف بهینه انرژی و اهداف محیط‌زیستی صنعت توسعه نیشکر دانست.

به گفته او، گاز طبیعی به دلیل نقطه اشتعال بالا دارای آلودگی بسیار محدود یا فاقد آلودگی است که با استاندارد‌های زیست محیطی برای خروج آلاینده‌ها نیز مطابقت دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: پیش از این شرکت‌های نیشکری در چرخه راه‌اندازی کارخانه تولید شکر، از گازوئیل استفاده می‌کردند که درصدی از آلودگی ایجاد می‌کرد، اما اخیرا با بکارگیری گاز مایع، روند بهتری در کنترل مسائل زیست محیطی ایجاد شده است.

بنی عگبه می گوید: بر اساس مصوبات هیات وزیران کلیه شرکت‌های بزرگ باید میزان استفاده از گاز مازوت و مواد نفتی را کاهش دهند که خوشبختانه این موضوع در بیشتر شرکت‌ها انجام شده است.

کشت و صنعت فارابی اولین شرکتی بود که کوره‌های بخار کارخانه‌های شکر به صورت کامل گازسوز کرد و پس از آن در سایر کشت و صنعت‌ها اجرایی شد.  

گاز به دلیل احتراق کامل، نسبت به گازوئیل از آلایندگی کمتری برخوردار است و همچنین به دلیل آلایندگی کمتر، سبب افزایش راندمان حرارتی و افزایش طول عمر بویلر‌ها نیز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.