یک کارگردان تئائر گفت: نمایش طوبی سرگذشت همسر شهید سرلشگر فرامرز کوهی است که بعد از گذشت سه روز از ازدواجشان شهید کوهی به جبهه می‌روند.

زهرا حدادوندخانی نویسنده و کارگردان نمایش طوبی گفت:  نمایش طوبی سرگذشت همسر شهید سرلشگر فرامرز کوهی است که بعد از گذشت سه روز از ازدواجشان فرامز کوهی به جبهه می‌روند و مفقود الاثر می‌شوند.

به گفته حدادوند خانی، بعد از گذشت سی و دو سال و صحبت با همسر ایشان من نیت نوشتن نمایش طوبی را کردم که ابتدای ماه محرم سال گذشته پیکر مطهر شهید کوهی بعد از اجرای اول این نمایش به کشور بازگشت.

حدادوندخانی گفت: اولین اجرای نمایش طوبی مقابل مسجد جامع ورامین، اجرای دوم در صحن امامزاده جعفر و اجرای سوم در حوزه هنری انقلاب اسلامی بوده است.

او می‌گوید: خوشحالم از اینکه نیت صادقانه‌ای را با همسر شهید داشته ام، زیرا تا کنون از همکارانم برای نگارش بخش مهمی از زندگی همسر شهید با ایشان صحبت نکرده بودند و به نوعی در این حوزه ناشناخته بودند.

کارگردان نمایش طوبی گفت: با توجه به اینکه اکثر نمایشنامه هایم در حوزه دفاع مقدس بوده اما همچنان علاقه دارم تا در موضوع دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا، شهدای مفقود الاثر نمایشنامه‌های بیشتری را بنویسم و در قالب نمایشنامه خیابانی اجرا کنم، نویسنده و کارگردان های تئاتر برای نگارش نمایشنامه خود کمتر به سراغ چنین موضوعاتی می‌روند که به نظر بنده ظرفیت دفاع مقدس به قدری گسترده است که می‌توان آثار ارزشمندی بسیاری را در این زمینه تولید کرد.

حدادوند خانی گفت: به مدت یک سال و نیم است که با حوزه هنری انقلاب اسلامی سابقه همکاری در زمینه اجرای تئاتر را دارم، اولین کارم برای حوزه هنری اجرای نمایش دختران بچه های مسجد بوده است که در بندرعباس رتبه کارگردانی و بازیگری به گروه داده شد، دومین اجرا به مناسبت هفته دفاع مقدس با نام از کشف تا عهد نوشته ندا ثابتی که رتبه کارگردان برتر به این نمایش تعلق گرفته است و نمایش طوبی جزو سومین کار اجرایی برای حوزه هنری است.

تهیه کننده نمایش طوبی گفت: از آن جایی که نمایش طوبی نتیجه گفتگو با همسر شهید و به قلم خودم بوده است قبل از اجرای نمایش به مدت دو روز تمرین صورت گرفت و برای اجرا روی صحنه رفته ایم، همچنین قرار است نگارش نمایشنامه جدید با موضوع اتفاقات اخیر کشور با همکاری ندا ثابتی، حسین فدایی حسین در آینده صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.