تدوین ۲۰ طرح دانش‌بنیان برای کارخانه تولید خوراک آبزیان

تاکنون ۲۰ طرح دانش‌بنیان برای واحد تولیدی خوراک آبزیان چهارمحال و بختیاری تدوین شده و به مرحله اجرا رسیده است.

فرود یداللهی مدیرعامل واحد تولیدی خوراک آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: این کارخانه از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرد و امروز با ۱۷ خط ، زنجیره تولید به طور کامل تکمیل شده است.

وی افزود: این واحد تولیدی علاوه‌ بر اینکه حدود ۸۰ درصد نیاز داخل به خوراک آبزیان را تامین می‌کند و کشور را نسبت به واردات خوراک میگو بی‌نیاز کرده است، سالانه حجم زیادی از خوراک آبزیان را به دیگر کشورهای دنیا صادر می‌کند.


بیشتر بخوانید


یداللهی با بیان اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات داخلی این شرکت با اتکا به دانش بومی و توان مهندسان این کارخانه راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: تاکنون ۲۰ طرح دانش‌بنیان برای این کارخانه تدوین و به مرحله اجرا رسیده است.

وی با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت تولید روزانه یک هزار تن خوراک آبزیان را دارد، اضافه کرد: این کارخانه در افزایش کمی تولید محدودیتی ندارد.

یداللهی، روغن‌کشی از دانه‌های روغنی را از مهمترین برنامه‌های این کارخانه برای سال‌های آینده عنوان کرد و گفت: این کارخانه در نظر دارد تا دوسال آینده با تولید روغن، وابستگی کشور به واردات این محصول را برطرف کند.

وی اظهار داشت: تکثیر و پرورش آبزیان، فراوری آبزیان، تولید خوراک، مکمل‌سازی، حمل و نقل آبزیان، کنسروسازی و کارخانه تولید پودر ماهی از زنجیره‌های تولید این کارخانه به شمار می‌رود.

یداللهی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال، چهار هزار و ۷۰۰ تن انواع خوراک آبزیان شامل خوراک ماهی قزل‌آلا و کپور از این کارخانه صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار