فورد موتور و فولکس واگن دیروز اعلام کردند استارتآپ خودران Argo AI را تعطیل میکنند، زیرا چشم انداز روشنی برای موفقیت این فناوری وجود ندارد. همین امر در مورد قوانین پیرامون فناوری خودروهای خودران نیز صادق است.
بیش از پنج سال است روند اصلاح یک قانون در کنگره در مورد چگونگی اصلاح مقررات خودروسازی و رانندگی برای تحت پوشش قراردادن خودروهای خودران، از جمله دامنه حمایت از مصرف کننده و سایر موارد قانونی، متوقف شده است.
رگولاتوریها در ایالات متحده هیچ توجهی به درخواستها برای تأیید اولیه چند هزار خودروی خودران در جادههای ایالات متحده که فاقد فرمان یا پدال ترمز هستند، نشان ندادهاند. مقامات اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای ایالات متحده (NHTSA) روز پنجشنبه از اعلام زمان اقدام در این زمینه خودداری کردند.
پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل ایالات متحده، در این ماه اعلام کرد: «امید زیادی دارم که ماشینهای خودران و اتومبیلهای مجهز به فناوری پیشرفته جان هزاران نفر را نجات دهند، زیرا انسانها اساساً سابقه مرگباری به عنوان رانندگان ماشین دارند. ولی هنوز به این مرحله نرسیده ایم. "
بسیاری از قانونگذاران و صاحبان صنایع خودروسازی خواستار آن هستند تا یک چارچوب فدرال جامع برای تعیین تکلیف وسایل نقلیه خودران به وجود آید و هشدار داده اند که ایالات متحده ممکن است مسابقه تولید خودروهای خودران را به چین ببازد.
در واکنش به این درخواست دهها سناتور دموکرات آمریکایی در ماه آوریل در نامهای تصریح کردند: «ما در شکل دادن به یک چارچوب نظارتی که نوآوری در این حوزه را تقویت میکند و همزمان از تمام مزایای مهمی که معتقدیم وسایل نقلیه خودران قادر به ارائه آن هستند، عقب مانده ایم.»
در این نامه به تلاشهای رقبا بهویژه چین اشاره شده است که «بهطور قابل توجهی بر روی فناوریهای خودروهای خودران و متصل به اینترنت سرمایهگذاری کردهاند».