معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشت پاییزه گندم و جو در مزارع آبی و دیم استان اردبیل آغاز شده است.

احمد شهریار با پیش‌بینی کشت گندم در حدود ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی این استان گفت: در سال زراعی جاری طبق برنامه حدود ۵۴ هزار هکتار از راضی آبی و ۲۲۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان گندم کشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: همچنین کشت محصول جو در ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل آغاز شده است که امسال در ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی دیم و ۲۶ هزار هکتار از اراضی آبی، محصول جو کشت می‌شود.

او تامین بذر گواهی شده و نیز نهاده‌های لازم برای کشت گندم و جو را مهم‌ترین دغدغه کشاورزان استان اردبیل عنوان و گفت: کشت محصول گندم و جو در این استان طبق الگوی کشت اعلام شده جریان دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به کشت گندم در ۱۰ درصد اراضی و کشت جو در ۱۵ درصد اراضی استان می گوید: برای کشت گندم ۱۹ هزار تن بذر و کود مورد نیاز کشاورزان تامین شده و در دسترس زارعان قرار دارد.

شهریار با اشاره به مشخص شدن و پهنه‌بندی مزارع گندم استان برای نظارت مهندسان کشاورزی و تشکیل کمیته‌های فنی و کارشناسی کشت گندم در استان گفت: کشاورزان کشت گندم را به تاخیر نیاندازند چرا که هر روز تاخیر در کشت، موجب کاهش و افت تولید یک درصد از میزان محصول نهایی می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.