منابع خبری از مرگ سیزده سرباز در شرق بورکینافاسو خبر دادند.

منابع امنیتی روز یکشنبه اعلام کردند سیزده سرباز در شرق بورکینافاسو کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه از واگادوگو گزارش داد این سربازان روز شنبه هنگامی که افراط گرایان در منطقه‌ای در شرق بورکینافاسو کمین کرده بودند، کشته شدند.

یک منبع امنیتی اعلام کرد: "واحدی از نیرو‌های دفاعی و امنیتی که فادا انگورمه را به ناتیابونی در شرق بورکینافاسو متصل می‌کند، هدف حمله نیرو‌های افراط گرا قرار گرفت".

این منبع افزود: " در این حمله سیزده سرباز کشته و چهار نفر نیز زخمی شدند". منبع دیگری از سرویس‌های امنیتی بورکینافاسو این خبر را تأیید کرده است.

چندی پیش پس از اینکه نیرو‌های ویژه بورکینافاسو دومین کودتای نظامی را عملی کردند، خبرگزاری آرتی در گزارشی از محاصره سفارت فرانسه در «واگادوگو» پایتخت این کشور به دست معترضان خبر داد.

دومین کودتا در ۸ ماه اخیر در بورکینافاسو در حالی گزارش شد که کودتای اول در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ در این کشور غرب آفریقا انجام شده بود. پیش از آن نظامیان در این کشور با لباس نظامی در تلویزیون ملی ظاهر و خبر از دستگیری رئیس‌جمهور این کشور داده بودند. بورکینافاسو کودتای جدیدی که علیه رهبر نظامی کودتاچی سابق این کشور اتفاق افتاد را به فرانسه نسبت داده بود. این در حالی است که وزارت خارجه فرانسه هرگونه دخالت در امور بورکینافاسو را رد کرده است.

در ماه‌های اخیر، حملات به ده‌ها غیرنظامی و سرباز در شمال و شرق بورکینافاسو افزایش یافته است، شهر‌ها در این دو منطقه تحت محاصره تروریست‌های تکفیری هستند. از سال ۲۰۱۵، حملات منظم جنبش‌های مسلح وابسته به القاعده و داعش در بورکینافاسو هزاران کشته بر جا گذاشته و آوارگی حدود دو میلیون نفر را به دنبال داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار