مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان:

نسل جوان ما نیاز به معرفی الگوهای اخلاقی و تربیتی دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت:معرفی الگوهای شاخص و تراز انقلاب اسلامی برای نسل نوجوان و جوان یک ضرورت انکار ناپذیراست.

حجت الاسلام مهدی فوقی امروز در مراسم بزرگداشت شاعر آئینی مرحوم حاج سید رضا موید خراسانی که در بیت الزهرا (س) شهر اصفهان برگزار شد، با اشاره به واقعه غدیر و اهمیت این موضوع و معرفی رهبر جامعه از بین خواص و الگو‌های اخلاقی و تربیتی اظهار داشت: مکتب تشیع الگو‌های اصیل و همه‌جانبه‌ای همچون ۱۴ معصوم را به بشریت معرفی کرده که به معنای واقعی کلمه انسان کامل با تمام خصایل اخلاقی هستند.

او به جانشینی حضرت علی توسط پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: جامعه باید بداند که بحث ولایت و رهبری جامعه آن‌قدر بااهمیت و مهم است که آیه اکمال دین در قرآن در همین رابطه نازل شده و باید به جوانب مختلف این واقعه مهم و لزوم رهبری جامعه پرداخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان یکی از رسالت‌های پیامبر (ص) در امر رهبری جامعه را معرفی الگو‌های سرآمد انسانی و اخلاقی و الهی بعد از خود دانست و خاندان مطهر آخرین رسول و فرستاده خدا تأیید این اصل مهم می‌باشند؛ این راه الگوسازی تا فرج حضرت بقیةالله‌الاعظم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ادامه دارد.

او به فرایند پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: معمار و رهبر کبیر انقلاب با حرکت الهی خود و اتفاقات رو به سعادت پس‌از آن، شهدایی را به جامعه معرفی کرد که سرآمد و الگوی جامعه کنونی ما شدند که همچون ستاره‌هایی در تاریکی می‌درخشند و مسیر را برای افراد مشخص می‌کنند.

حجت الاسلام فوقی در ادامه سخنان خود به رشادت‌های این شهیدان در طول اتفاقاتی که در مسیر انقلاب رقم خورده است، اشاره کرد و گفت: جایگاه شهدای عظیم‌الشأن قابل توصیف نیست و یکی از نمونه‌ها و الگو‌های انسان‌های بزرگ، شهید حاج قاسم سلیمانی می‌باشد که خداوند دنیای او را با چه عظمت و آبرویی آباد کرد و آرزومندیم که این شهید والامقام و دیگر شهدای راه حق در آن دنیا شفاعت ما را نیز بنمایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان مرحوم سید رضا مؤید خراسانی را یکی از شاعران آئینی و الگو‌های شعرای ارزشی کشور برشمرد و گفت: در پیام مقام معظم رهبری برای این شاعر با اخلاص اهل‌بیت، وی را برای جامعه شعرا و نسل جوان یکی از الگو‌های شاخص معرفی کردند.

حجت الاسلام فوقی در پایان سخنان خود به لزوم ارائه‌ی الگو‌های بااخلاق در جامعه کنونی اشاره و افزود: نسل جوان ما نیاز به معرفی الگو‌های اخلاقی و تربیتی دارد که دوستدار انسانیت، تشیع، اخلاق و مردم داری باشند تا بتوانند از شیوه زندگی و تفکرات آنان الگوبرداری نمایند و زندگی سعادتمندی را برای خود رقم بزنند.

او بهترین و کامل‌ترین الگوی قابل معرفی به جامعه را امام زمان (عج) معرفی کرد و افزود: همه باید تلاش بکنیم که امام زمانی که خواهد آمد و جهان را سرشار از عدل وداد می‌نماید، به نسل جوان و نسل‌های آینده و بشریت معرفی کنیم؛ چرا که عالم هستی هیچ الگویی بهتر و کامل‌تر از چهارده معصوم مطهر نداشته و نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار