تولید صنعتی توربین انبساطی برای نخستین بار در پارک علم و فناوری یزد

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از طراحی و تولید توربین انبساطی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

حمیدرضا خیراندیش مدیرعامل شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری یزد با اشاره به مراحل طراحی و تولید این محصول فناورانه گفت: تولید داخلی توربین‌های حرارتی برای کمک به تولید ارزش‌های پاک و کاستن از مصرف سوخت‌های فسیلی در تولید برق موثر است.

او با اشاره به موفقیت‌های این شرکت به ویژه در حوزه طراحی داخلی، تولید بومی و جذب سرمایه گذارانی معتبر و خوشنام، از حمایت‌های استانداری و پارک علم و فناوری یزد در مسیر تولید توربین‌های انبساطی و پذیرش خطر‌های حمایت از این شرکت نوپا و جوان قدردانی کرد.

چیت چیان، مشاور عالی پژوهشگاه نیرو نیز در این آئین، با اشاره به دانش تولید توربین‌های انبساطی در جهان، این محصول را جز تولیدات با فناوری بالا در سطح جهان دانسته و افزود: تولید داخلی این محصول باعث افتخار است و این توربین با اخذ استاندارد‌های لازم به سرعت می‌تواند در دیگر کشور‌ها هم، بازار‌های صادراتی مناسبی پیدا کند.

عباس باقی مدیر پردیس زیست فناوری پارک علم و فناوری یزد اظهار داشت: در پارک علم و فناوری یزد سعی داریم ایده‌های فناورانه را از نخستین مراحل تا ورود به بازار حمایت کنیم و امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش دوستان خود در شرکت برنا توربین یزد آذر و تولید صنعتی این محصول فناورانه در یک شرکت دانش بنیان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.