سفیر اوکراین در عربستان اعلام کرد مقامات کی یف با هیئت روسی مذاکره نخواهند کرد.

 آناتولی پیترنکو ،سفیر اوکراین در عربستان گفت، کشورش با هیئت روسی به ریاست ولادیمیر پوتین گفتگو نخواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، آناتولی پیترنکو در گفتگو گفت: «متاسفانه بین گفتار و رفتار پوتین تناقض کامل وجود دارد و ما چنین تناقضاتی را در ماه‌های گذشته شاهد بوده ایم، ما شورای امنیت ملی و شورای ملی دفاع داریم و سخنشان این است که اوکراین هرگز در مذاکراتی با روسیه که ریاستش را پوتین بر عهده داشته باشد حاضر نخواهد شد.»

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان ارسال تسلیحات غربی به اوکراین را اشتباهی بزرگ خوانده و معتقد است این امر می تواند مسکو را محبور به استفاده از تسلیحات هسته ای کند. 

مرشایمر گسترش ناتو به شرق و مرزهای روسیه را دلیل جنگ اوکراین می داند و بر این باور است مقامات کی یف باید با مسکو مذاکره کرده و مانع از ادامه خسارت به کشور شوند. از منظر مرشایمر، اوکراین باید کشوری بی طرف باشد که نه به پایگاه ناتو تبدیل شده و نه با روسیه متحد شود. 

برچسب ها: روسیه ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
اوکراین گفته با روسیه به ریاست پوتین مذاکره نمیکند مثل معروف گربه دستش به گوشت نمی‌رسه میگه چربی زیاد داره یا پوتین از گفته اوکراین مکدر و با کفش به بالین خواب می رود ‌‌اوکراین در رویا توهم هست روسیه تا اخرین نفر مبارزه میکند در دفاع از کشورش این را تاریخ ثابت کرده
آخرین اخبار