افزایش بیش از ۲ برابری خرید تضمینی گندم در آذربایجان‌غربی

بیش از ۴۵۰ هزار تُن گندم امسال به صورت تضمینی در آذربایجان‌غربی خریداری شده که در مقایسه با ۲۰۴ هزار تن گندم خریداری شده در سال گذشته افزایش بیش از دو برابری دارد.

جعفر وحدت معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال سطح ابلاغی گندم برای استان کشت در ۳۷۴ هزار هکتار است که ۲۸۲ هزار هکتار از این مقدار زیر کشت گندم دیم و بقیه زیر کشت گندم آبی می‌رود. 

جعفر وحدت افزود: در صورت مناسب بودن بارش‌ها پیش بینی می‌شود که بیش از ۶۸۸ هزار تُن گندم از مزارع استان در سال زراعی جاری برداشت شود.

وی با اشاره به کمبود بارش‌ها در منطقه و تغییرات اقلیمی ادامه داد: باید آموزش‌های موجود در بخش‌های مختلف کشاورزی و متناسب با الگوی کشت فرهنگی باشد تا بتوان نتایج بهتری از آن اخذ کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به ابلاغ طرح الگوی کشت در چهارم آبان‌ماه به آذربایجان غربی، گفت: اگر الگوی کشت در استان در نخستین سال اجرا صحیح انجام نشود در سال‌های بعد با مشکل مواجه می‌شویم.

وحدت تصریح کرد: الگوی ابلاغی برای کشت جو ۵۴ هزار و ۶۸۰ هکتار است که پارسال ۴۷ هزار و ۸۰۰ هکتار بود.

وی اظهار داشت:میزان سطح ابلاغی برای کشت کلزا هم پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بود، ولی برای امسال ۲ هزار و ۴۹۸ هکتار محقق شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.