غلامحسین دباغ گفت: تعداد خروجی مسافر در مدت یاد شده امسال ۷۶۱ هزار و ۳۳۰ تَن و در مدت مشابه سال قبل، نیز ۴۷۲ هزار و ۲۹۵ تَن است.
مدیرکل راهآهن قم آمار ورودی مسافر در این مدت را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امسال ۷۳۲ هزار و ۳۲۱ مسافر از طریق راهآهن وارد قم شدند، در حالی که این رقم برای سال قبل، ۴۵۴ هزار و ۵۴۳ میباشد، از این رو آمار ورودی مسافر نیز مانند خروجی، از رشد ۶۱ درصدی برخوردار است.
دباغ همچنین با اشاره به آمار جابهجایی مسافر حومهای (قم - تهران) نیز یادآورشد: در این مدت ۳۳۶ هزار و ۳۳۱ تَن از قم به مقصد تهران سفر کردند که در مقایسه با ۲۰۹ هزار و ۶۷۵ نفری که سال گذشته مسیر قم - تهران را با قطار سِیر کردند، که نشان از ۶۰ درصد افزایش دارد.
مدیرکل راهآهن قم گفت: آمار ورود و خروج مسافر از ابتدای سال تا مهرماه یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۵۱ نفر است.
دباغ با اشاره به رشد ۶۶ درصدی تعداد مسافر وارد شده از تهران به قم نیز گفت: این آمار امسال ۳۱۹ هزار و ۵۳۹ و سال قبل هم ۱۹۲ هزار و ۳۱۰ تَن بودهاست.
مدیرکل راهآهن قم یادآور شد: آمار ورود و خروج مسافر حومهای یا مسافرانی که بین قم و تهران جابهجاشدند، ۶۵۵ هزار و ۸۷۰ تَن است.
دباغ با ذکر اینکه پنج رام قطار برای حرکت از قم به تهران در نظر گرقته شده، ساعت حرکت آن را همه روزه ۴:۵۰، ۹، ۱۴:۴۵، ۱۸:۲۵ و ۲۰:۳۰ دانست و افزود: یک قطار هم ساعت ۲۰ دقیقه بامداد جمعه از جمکران به طرف تهران حرکت میکند.
مدیرکل راهآهن قم همچنین با اشاره به ۶ رام قطار برای حرکت از تهران به قم گفت: ساعت حرکت این قطارها، ۵:۲۰، ۱۰:۲۰، ۱۵، ۱۷:۵۵ و ۲۱:۳۰ است و یک رام قطار نیز ساعت ۱۴ روزهای پنجشنبه از تهران به طرف جمکران کار انتقال زائران را انجام میدهد.
او گفت: نرخ بهرهوری لکوموتیو که سال قبل ۱۱۴ درصد بود امسال به ۱۱۷ درصد ارتقا یافتهاست.
دباغ در بخش دیگری از سخنان خود به برخی طرحهای درحال اجرای راه آهن استان نیز اشاره کرد و افزود: طرح اتصال ریلی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به ایستگاه راهآهن سواریان با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال اجراست.
مدیرکل راهآهن قم با بیان اینکه طرح اتصال ریلی سیلوی شهید نخعی به ایستگاه راه آهن ساقه نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: طرح توسعه خطوط ایستگاه ساقه از ۳ خط با طول کوتاه به ۶ خط با طول بلند جهت قبول و اعزام قطارهای متراژ بلند با طول ۹۰۰ متر به بالا نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دنبال میشود.