رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری باند کلاهبرداران حرفه‌ای که با شگرد کپی برداری از کارت‌های بانکی ۷ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۳۰ پرونده در استان کرمانشاه و ۴۵ پرونده در استان‌های دیگر تشکیل شده است گفت : اعضای باند از استان خارج شده بودند که با اشراف اطلاعاتی پلیس محل اختفای آن‌ها شناسایی و در یکی از استان‌های مرکزی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این باند وانتی را روزانه ۳۰۰ هزار تومان اجاره کرده بودند و با فروش نوشابه ارزان قیمت توسط دستگاه اسکیمر کارت‌های بانکی مشتریان را کپی و سپس حساب آن‌ها را خالی می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به دستگیری ۱۶ باند کلاهبرداری در زمینه دستگاه‌های اسکیمر فیشینگ و رسید ساز جعلی از ابتدای امسال تاکنون ادامه داد: امسال ده میلیارد تومان به حساب مالباختگان عودت داده شده است.

کسانی بیان داشت: شهروندان هنگام استفاده از دستگاه‌های پوز یا کارت خوان در هر مکانی حتی الامکان از ارائه کارت و رمز آن به فروشنده خودداری کنند و در صورت اعلام رمز در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور اقدام کنند.

وی ادامه داد: توصیه ما این است که هم وطنان کارت خرید جدا از کارت پس انداز داشته باشند تا همه اندوخته ان‌ها یکباره از دست نرود.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت:هم وطنان برای ارائه هر گونه گزارش مشکوک می‌توانند با مراجعه به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری در سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ با این مرکز در ارتباط باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.