مدیرکل راهداری استان سمنان از تهیه نقشه راهبردی و بررسی ابنیه فنی و تجهیزات راهداری برای مقابله با بحران در حوزه پدافند غیرعامل خبرداد.

احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با تأکید بر نقش مهم پدافند غیرعامل بر حوزه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهم‌ترین اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان در حوزه پدافند غیرعامل را تشریح کرد و گفت: توجه به زیرساخت‌های حمل و نقلی مصون‌سازی سرمایه‌ها و زیرساخت‌های ملی است.

وی گفت: انجام اقدامات دفاع غیرعامل به‌منظور مقابله با تهاجمات احتمالی دشمن و تقلیل خسارات ناشی از حملات هوایی، زمینی و دریایی موضوع اساسی است که دامنه و گستره آن کلیه زیرساخت‌های کلیدی ازجمله سیستم حمل و نقل و شبکه‌های مواصلاتی را شامل شده؛ زیرا با انهدام این بخش از زیرساخت‌ها، خطوط مواصلاتی کشور موردتهاجم قطع شده و امکان حمل و نقل و به طبع خدمات‌رسانی و پشتیبانی صلب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: بنابراین کشور‌هایی که طعم خرابی و خسارات ناشی از جنگ را تجربه کرده‌اند، برای حفظ سرمایه‌های ملی و منابع خود توجه ویژه‌ای به دفاع غیرعامل کرده و در راهبرد‌های دفاعی خود جایگاه والایی برای آن قائل شده‌اند.

منصورکیایی مجموعه فعالیت‌های پدافند غیرعامل برای پیشگیری و کاهش اثرات حوادث طبیعی را در راستای عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توصیف کرد و گفت: از اقدامات مهم حوزه پدافند غیرعامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان می‌توان به تهیه نقشه محور‌های جایگزین برای مواقع پدافندی، تهیه نقشه راهبردی و بررسی ابنیه فنی و تجهیزات راهداری برای مقابله با بحران اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار