سخنگوی وزارت امور خارجه ایران:

پروژه‌ راه آهن هرات - خواف به طور موقت متوقف شده است + فیلم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت راه‌آهن هرات - خواف جزو اولویت‌های ایران برای تسهیل همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه اجرای پروژه‌ راه آهن هرات - خواف «به دلیل شرایط داخلی افغانستان» موقتا متوقف شده، گفته است: امیدواریم شرایطی شکل بگیرد که بتوانیم هرچه زودتر این پروژه را تکمیل کنیم.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره خط آهن خواف - هرات، گفت: این راه آهن جزو اولویت‌های ایران برای تقویت مناسبات و تسهیل همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور است، ولی به دلیل شرایط داخلی افغانستان، اجرای پروژه‌های از قبل تعریف شده دچار خلل و نقصان است.
 
کنعانی گفت: همواره آشفتگی‌ها و نابسامانی‌های سیاسی در روند همکاری‌های ملت‌ها تأثیر فوری می‌گذارند و این هم خسارتی برای افغانستان و هم ایران است.
 
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: امیدوارم شرایطی شکل بگیرد که بتوانیم این پروژه را تکمیل کنیم.
 
این در حالی است که اداره راه آهن ایران سه هفته قبل (۱۷ میزان) اعلام کرده بود، که راه آهن هرات - خواف تا دو ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.
 
قرار است راه آهن خواف – هرات سالانه ۶ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر را جابجا کند و نه تنها تجارت افغانستان با ایران را تقویت می‌کند بلکه اهمیت زیادی برای سایر کشورهای منطقه از جمله تاجیکستان، قرقیزستان، چین و هند دارد.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار