حمید محلهای گفت:موضوع خدمات پس از فروش در خودرو مانند بسیاری از کالاهای دیگر اهمیت بسزایی دارند، به طوری که طبق تاکید دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت مقرر شد همه واردکنندگان خودرو، خدمات پس از فروش ارائه کنند که برای انجام این کار باید تضامین مالی و تعهدی ارائه دهند به طوری که تعهدی برای خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی هم از طریق سامانه جامع گارانتی و هم از طریق تأیید سازمان ملی استاندارد صورت میگیرد،به این معنا که سازمان ملی استاندارد باید تأیید کند.
به گفته او،براین اساس هر شرکت یا فردی که تقاضای واردات داشته باشد با مراجعه به دفتر خدمات فنی مهندسی درخواست خود را ثبت میکند بنابراین هر خودرویی که قرار باشد به کشور وارد شود، خدمات پس از فروش به این خودرو ارائه خواهد شد.
مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت در مورد نظارت وزارت صمت بر نحوه ارائه خدمات پس از فروش، گفت: وزارت صمت از طریق سامانه جامع گارانتی نظارت میکند؛ هر خودروی وارداتی شناسه رهگیری منحصر به فردی خواهد داشت و برای هر شناسه رهگیری یک شناسنامه گارانتی صادر خواهد شد، در این شناسنامههای گارانتی تعهداتی که باید به خریدار ارائه شود، ذکر خواهد شد و هر خدمتی که ارائه شود از جمله انجام سرویس دورهای، تعویض قطعه و… در سامانه باید درج شود. رضایتمندی مشتری هم به صورت دقیق پی گیری خواهد شد.