تولید فولاد سبز برای حفظ محیط زیست

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تفاهم نامه «دستیابی به دانش فنی تولید فولاد سبز» در کشور را با شرکت‌های مهم فولادی به امضا رساند.

دیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: همکاری در زمینه پروژه امکان‌سنجی تولید فولاد سبز در قالب یک تفاهم‌نامه بین ایمیدرو، شرکت‌های ملی فولاد ایران، بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک)، ایراسکو، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و سنگ آهن‌گهر زمین تهیه شده است که نقش هر یک از شرکت‌های یادشده را در این پروژه کلان ملی مشخص می‌کند.

امین ابراهیمی می گوید: توجه به محیط زیست یکی از مؤلفه‌های مهم تولید و توسعه پایدار است و شرکت فولاد خوزستان در جهت حفظ و بهبود محیط زیست تاکنون ۱۴٠٠ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محیط زیستی تخصیص داده است.

به گفته او شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته پنج پروژه زیست محیطی با هزینه بالغ بر ۹۵۱ میلیارد ریال را تکمیل کرده است.

ابراهیمی گفت: محوطه‌سازی اسکرین هفت، اجرای شبکه پاکسازی واحد‌های گندله‌سازی شماره یک و دو، نصب غبارگیر ۰۴-۲۰ در واحد مواد‌رسانی، تامین دو دستگاه ماشین زنبیل‌کش در بخش فولادسازی و نصب سیستم مه‌پاش در خروجی مخزن روزانه و تاور‌های یک و دو واحد احیای شماره دو، پنج پروژه‌ای بودند که با هدف کاهش انتشار غبار و حفظ محیط زیست در فولاد خوزستان به اجرا درآمدند.

به گفته او علاوه بر پروژ‌های اتمام یافته شرکت فولادخوزستان در حال حاضر ۲۴ پروژه زیست محیطی دیگر با هزینه بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا هستند که از این تعداد ۱۲ پروژه تا پایان سال جاری تکمیل می‌شوند.

ابراهیمی گفت: طرح توسعه فضای سبز ۲۴ هکتاری در محدوده ضلع شرقی منازل سازمانی نیز در دست اقدام بوده که تا پایان سال گذشته ۲۱ هکتار آن به همراه احداث شبکه آبیاری قطره‌ای تکمیل شد. با منظور داشتن این پروژه، در حال حاضر مساحت کل فضای سبز فولاد خوزستان بالغ بر ۵۲۱ هکتار است که این میزان پنج برابر الزامات قانونی شرکت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.