مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: با شروع بارندگی تقاضا برای خرید بذر گندم افزایش می یابد بنابراین از کشاورزان انتظار می‌رود برای جلوگیری از ازدحام،خرید خود را برای روزهای پایانی فصل کشت موکول نکنند.

عباس تخم افشان مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: این مدیریت همه ساله با شروع فصل کشت پاییزه، برای تامین و توزیع بذر اصلاح شده گندم و سایر نهاده‌های کشاورزی برنامه ریزی های را انجام می‌دهد و امسال نیز تدابیر لازم اندیشیده است.

وی بیان کرد: سهمیه اولیه بذر شهرستان یک هزار و ۳۳۵ تن تعیین شده که در زمان حاضر بذرهای اصلاح شده گندم دیم و آبی مشتمل بر ارقام چمران ۲، مهرگان و آفتاب موجود است.

تخم افشان ادامه داد: کشاورزان برای دریافت حواله بذر گندم در بخش مرکزی به این مدیریت و بخش ریگ به مرکز خرید جهاد کشاورزی مراجعه کنند و از انبارهای پیش‌بینی شده تحویل بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد کشت گندم پاییزه در این شهرستان از نوع دیم است، گفت: پیش بینی می‌شود که در سال زراعی جاری حدود ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یابد.

مدیر جهادکشاورزی گناوه اظهارداشت: همزمان با توزیع بذر، عرضه کودهای شیمیایی در قالب سبد کودی در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.