آخرین هماهنگی‌ها برای برگزاری رویداد بین المللی ایران اگزیسکو در تهران انجام شد

نشست هماهنگی برگزاری رویداد بین المللی ایران اگزیسکو به ریاست محمد علی مهری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و دیگر اعضا برگزار شد.

نشست هماهنگی برگزاری رویداد بین المللی ایران اگزیسکو سه شنبه هفته گذشته (سوم ابان ۱۴۰۱) به ریاست محمد علی مهری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و دیگر اعضا برگزار شد.

در این نشست که با حضور اقای دکترعلی مهری ضمن تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های مختلف کشور، شناسایی بازار هدف کشور‌های همسایه بر ضرورت تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های کشور برای تبیین نقشه راه و راهکار‌های علمی و عملی برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد بین‌المللی تاکید کرد و در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی از این‌دست در حوزه‌های مختلف برای احصاء توانمندی‌ها و نیاز‌های کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و علمی ضرورت دارد.

آقای محمود ارزیجانی رییس سازمان صمت تهران گفت: نقش ngo‌ها و اتاق‌ها و تشکل‌های خصوصی بسیار مهم است و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های دولتی و بخش‌های دولتی برای تبیین و عملیاتی کردن موضوع نمایشگاه توامان با هم بسیار مهم است.

همچنین در این جلسه پرهام جان‌فشان مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تهران، شیوه‌های سنتی برگزاری نمایشگاه را مورد انتقاد قرار داد و این‌که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به شیوه‌های سنتی و قدیمی بدون فایده و بدون خروجی است و منجر به نتیجه سرمایه‌گذاری نبوده‌است، لزوم بازاریابی با علم دانشگاهی را مورد نیاز این امردانست

آقای مهرداد کیایی مشاور معاونت سیاسی وزارت خارجه گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و اقداماتی از این‌دست مستلزم هماهنگی با دبیرخانه اصلی سازمان همکاری‌های شانگ‌های می‌باشد. ایشان آمادگی خود و مجموعه تابعه خود را برای همکاری همه‌جانبه در حوزه بین‌الملل و سفارتخانه‌های ایران در کشور‌های هدف اعلام کردند.

مقامات و میران کل از اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران- دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری تهران - شرکت شهرک‌های صنعتی تهران -معاونت سیاسی وزارت امور خارجه - سازمان صمت تهران - دفتر روابط‌عمومی سازمان برق منطقه‌ای تهران، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تهران - شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ای تهران - مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان تهران- و سرمایه‌گذاری و امور نمایشگاهی استانداری تهران حضور به هم رسانده و تمایل خود و سازمان‌های متبوع خود را برای همکاری و حمایت از رویداد بین المللی ایران اگزیسکو ابراز داشتند.

گفتنی است قرار است نخستین رویداد بین المللی ایران اگزیسکو در خرداد سال آینده با مشارکت استانداری تهران، معاونت علمی ریاست جمهوری، بنیاد برکت و مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری با گروه کالایی متنوع با هدف توسعه صادرات و تامین مواد اولیه و رفع محرومیت زدایی برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار