معاون وزیر کشور گفت: ۳۰ درصد از قیر مورد نیاز شهرداری‌ها در شهر‌های مختلف به دلیل عدم تامین مالی هنوز از پالایشگاه‌ها حمل نشده است.

نصرتی گفت: نتایج خوبی و گام‌های خوبی برای صنعت در کشور در حال انجام است و با توجه به آنکه شبکه معابر درون شهری به صورت مداوم مردم با آنها سرکار دارند و همواره در معرض و دید مردم هستند بنابراین باید تامین آسفالت این معابر و اصلاح آنها همواره مورد توجه است‌.

به گفته معاون وزیر کشور با توجه به آنکه شهرداری ها وظیفه حفظ و نگهداری از معابر را دارند و با توجه به آنکه از لحاظ درآمدی هم مستقل هستند و با ناملایمات زیادی در حوزه تامین منابع مالی روبرو هستند .

او می گوید: یک رکن اساسی در حوزه اصلاح معابر مربوط به کیفیت قیر است که بحث نظارت بر آنها معاونت های استانداری سپرده شده بنابراین باید در این زمینه آزمایشگاه های مجهزی ایجاد شود.

نصرتی بیان کرد: ۱۷ درصد از سهم قیر مربوط به شهرداری است و برای این بخش ۳هزار میلیارد تومان مصوب شده که باید در این زمینه برای بودجه سال ۱۴۰۲ بازنگری انجام شود .

او بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد از قیر آسفالت برای شهرهای مختلف به دلیل آنکه منابع مالی آنها تامین نشده هنوز از پالایشگاه ها حمل نشده است و قیری که متعلق به شهرداری ها هست هنوز به دست آنها نرسیده است.

او گفت: برای ماها که در شهرهای کوچک و بزرگ هستیم قیمت تمام شده قیر بسیار تاثیر گذار است و باید شرایطی را محیا کنیم گه قیر از پالایشگاه های نزدیک شهرها تامین شود‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار