اولین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در شهر قم با حضور فعالان شهر‌ها و کشور‌های جغرافیای مقاومت در حال برگزاری است.

مصطفی مشفقیان با اشاره به اینکه گردشگری مقاومت، گردشگری بوده که تمامی مولفه‌های گردشگری را داراست، گفت: اما در این نوع به بازدید مناطقی پرداخته می‌شود که آن مناطق و نشانه‌های محیطی، نماد‌های مقاومت مردم آن شهر یا کشور محسوب می‌شوند.

او گفت: نشست تخصصی گردشگری مقاومت با حضور نمایندگان کشور‌های جغرافیای مقاومت و شهر‌های شیراز، قم، بوشهر، کرمان، اهواز به میزبانی شهر قم به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری در این حوزه و برگزاری نمایشگاه مرتبط از یکم آبان ماه به مدت چهار روز انجام خواهد شد.

مشفقیان گفت: حضور شهر شیراز در این نشست با قالب ارائه بسته‌های فرهنگی و گردشگری تولید شده در اداره گردشگری و زیارت این سازمان با محوریت گردشگری مقاومت و همچنین معرفی و انتقال تجربه در خصوص طرح‌های موفق گردشگری مشروطه، گردشگری انقلاب اسلامی و گردشگری دفاع مقدس که از سال گذشته تاکنون طراحی و در این کلانشهر اجرا شده، خواهد بود.

معاون شهردار شیراز گفت: همچنین نمایندگان شهر کهن شیراز، سخنرانی و انتقال تجربه، روش‌های موفق طراحی مسیر‌های گردشگری مقاومت را مبتنی بر تاریخ، رجال، رویدادها، مسجد محوری و فرهنگ مقاومت این کلان شهر را نیز در دستور کار خود دارند.

مشفقیان در خصوص رویکرد‌های نشست تخصصی گردشگری مقاومت عنوان کرد: تبیین لزوم پرداخت به نقش گردشگری مقاومت و فرصت‌های پیش رو، بازخوانی و فهم تاریخ در جامعه و هویت بخشی به جوانان و نوجوانان از رویکرد‌های این نشست است.

او گفت: وحدت و یکپارچگی ملی و امنیت پایدار در سایه آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و وحدت در جغرافیای مقاومت بر منافع و آرمان‌های مشخص، لزوم پرداخت، ایجاد، توسعه زیر ساخت‌ها و اقتصاد فرهنگ در گردشگری مقاومت و همچنین تبادل تجارب و ایده پردازی جهت حرکت‌های پیش رو از دیگر هدف‌های برگزاری این نشست تخصصی است.

مشفقیان گفت: طرح گردشگری معاصر با عنوان از رویش تا پویش با محوریت تاثیر شیراز در یکصد سال اخیر و معرفی این اتفاقات و رویداد‌ها در بسته‌های گردشگری و طراحی مسیر‌های نوین شکل گرفت.

او با اشاره به اینکه سه مسیربرای نخستین بار در استان فارس طراحی شده که در نوع خود ابتکاری نو در صحنه ملی است، گفت: این سه محور مسیری شامل ۵ مسیر گردشگری با رویکرد انقلاب اسلامی، ۲ مسیر گردشگری مشروطه در شیراز و ۴ مسیر گردشگری دفاع مقدس طراحی و در مناسبت‌های مختلف رونمایی و اجرا می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: معاونت گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز هر اقدامی را برای توسعه و رونق گردشگری مقاومت انجام خواهد داد تا ضمن حفظ ارزش ها، گردشگری مقاومت سامان یابد.

مشفقیان گفت: می‌بایست با ساماندهی گردشگری مقاومت از این فرصت مهم برای رونق و توسعه گردشگری استان استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.