هفت سینمای تعطیل شده خراسان رضوی در اولویت بازگشایی هستند

مسئول گروه امور سینمایی و سمعی- بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این نهاد تلاش برای بازگشایی هفت سینمای تعطیل شده در این استان را در اولویت قرار داده است تا بتوان آنها را دوباره بازگشایی کرد.

سوسن محمدزاده افزود: سینماهای شهرهای تربت حیدریه، تایباد، تربت جام، قوچان، کاشمر، شهر فیروزه نیشابور و پیروزی مشهد جزو سینماهای تعطیل شده استان خراسان رضوی به شمار می روند.

وی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به جد پیگیر تجهیز یا بازسازی سینماهای مزبور از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی است و در این زمینه نشستهای متعدد و رایزنی های مختلفی برگزار شده است تا بتوان این سینماها را دوباره فعال کرد.

مسئول گروه سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طی یک ماه اخیر به دلیل عدم اکران فیلمهای جدید در سینماهای کشور، سینماهای استان نیز فروش خوبی نداشتند و حتی اجرای طرح نیم بها شدن بلیت نیز کمکی به این موضوع نکرد.

محمدزاده افزود: طبق مجوز سازمان سینمایی کشور همه سینماها می توانند مسابقات جام جهانی فوتبال را در ماه جاری به نمایش گذارند که در این زمینه همه سینماهای استان اعلام آمادگی کرده اند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان صدور پروانه های جدید ساخت فیلم در خراسان رضوی گفت: طی یک ماه و نیم اخیر پروانه جدیدی برای ساخت فیلم در این استان صادر نشده است.

هم اینک هفت هزار و ۶۰۲ صندلی سینما به صورت فعال پذیرای تماشاگران در خراسان رضوی است که با توجه به جمعیت این استان به ازای هر ۸۴۷ نفر یک صندلی فعال سینما وجود دارد. در مجموع ۵۹ سالن سینماهایی در شهرستانهای مشهد، طرقبه شاندیز، گناباد و نیشابور فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۲۱:۰۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
امیدوارم منظورشان اون ساختمان غیر استاندارد و قدیمی تاسیس سال 1353 در حال تخریب نباشد