پایان روند برداشت میگوهای چوئبده

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌ کل دامپزشکی خوزستان گفت : فصل برداشت میگو از مزارع چوئبده پس از پنج ماه به پایان رسید.

سید محمد مکی نیا رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌ کل دامپزشکی خوزستان گفت: فصل برداشت میگوهای چوئبده از مزارع چوئبده با برداشت یک هزار و ۹۵ تن میگو پس از پنج ماه به پایان رسید.

به گفته او در طول دوره تکثیر و پرورش فصل زراعی ۱۴۰۱، ۲۸۰ مورد آزمایش و تست PCR از مراکز تکثیر و پرورش میگو درباره ردیابی بیماری‌های میگو انجام شد که موردی گزارش نشده است.

این مسئول گفت : میانگین برداشت میگو در سایت چوئبده  بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کیلو گرم در هکتار و همچنین میانگین سایز میگوی برداشت شده در سایت ۲۰ گرم بوده است.

آقای مکی نیا تاکید کرد در مزارع شاخص که از میگوی جوان نرسری شده استفاده شده میگوی ۴۰ گرمی نیز برداشت شده است که این سایز پرورشی در کشور بی نظیر است.

بنا به اظهارات رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌ کل دامپزشکی خوزستان در سایت پرورش میگوی چوئبده آبادان ۳۵ مزرعه در ۵۱۶ استخر با مساحت مفید ۴۶۵.۵۵ هکتار اقدام به پرورش میگو کردند و حدود ۷۸ میلیون قطعه پست لارو در مزارع ذخیره سازی انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.