هفت هزار کودک در بروجرد بینایی سنجی شدند

رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: هفت هزار کودک سه تا ۶ سال امسال در این شهرستان بینایی سنجی شدند.

کرم رضا پیردایه رییس اداره بهزیستی بروجرد  اظهار داشت: در طرح بینایی سنجی امسال که تقریبا از اردیبشهت ماه آغاز شده برنامه ریزی شده است تا تعداد ۱۸ هزار کودک سه تا ۶ سال در شهرستان مورد بینایی سنجی قرار گیرند که تا کنون هفت هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته اند و تا پایان سال این طرح ادامه دارد.

او افزود: همه ساله طرح بینایی سنجی از نیمه دوم سال و از آبان ماه آغاز می شد ولی به دلیل شیوع کرونا طی ۲ سال اخیر و مراجعه کمتر مردم به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا، امسال از همان ابتدای سال طرح سنجی بینایی چشم در دستور کار قرار گرفته است.

رییس اداره بهزیستی بروجرد اضافه کرد: تعداد ۱۷ پایگاه برای غربالگری بینایی کودکان در بروجرد در نظر گرفته شده است تا بتوان با تشخیص زودهنگام تنبلی چشم در کودکان برای درمان مشکلات احتمالی آنها اقدام کرد.

پیردایه با تاکید بر اینکه بهترین زمان تشخیص تنبلی چشم سنین بین سه تا ۶ سال است، ادامه داد: در صورت تشخیص مشکل بینایی کودک به اپتومتریست معرفی و بصورت رایگان با هزینه سازمان بهزیستی معاینه می‌شوند در صورت نیاز به عینک تا ۵۰۰ هزار تومان حمایت خواهند شد و در صورت نیاز به عمل جراحی نیز با ارائه فاکتور بخش قابل توجهی از هزینه عمل جراحی توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود.

او یادآورشد: چنانچه تنبلی چشم در این زمان مورد درمان قرار نگیرد به مرور زمان منجر به بروز مشکلاتی دربینایی کودک می شود، و می تواند منجربه کم بینایی و در صورت پیشرفت منجر به نابینایی درکودک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.