آنفولانزا در یزد جان هفت نفر را گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از فوت هفت بیمار ابتلا به آنفلولانزا در استان خبر داد.

محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در رصد روزانه بیماران مراجعه کننده در هفته‌های اخیر شاهد افزایش موارد بستری و سرپایی مبتلایان به آنفولانزا در استان بوده ایم که در مقایسه با سال قبل موارد مثبت، افزایش قابل توجهی داشته است. 

او از افزایش ۲۷ نفر مبتلای دیگر به جمع آنفلولانزایی‌های استان طی مدت ۲۴ ساعت خبر داد و افزود: تا روز نهم آبان ماه، آمار مبتلایان ۳۷۷ نفر بود که این رقم تا روز دهم همین ماه به ۴۰۴ نفر رسید.

میرزایی ادامه داد: آنفلولانزا یک بیماری ویروسی است که با علائم شبیه به سرماخوردگی از جمله تب ناگهانی، گلودرد، سردرد و سرفه ظاهر می‌شود. همشهریان از مصرف خودسرانه انتی بیوتیک جدا خودداری کنند و در صورت بروز علائم به پزشک مراجعه و داروی متناسب با بیماری را دریافت کنند.

او استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در مراکز آموزشی، شست و شوی مداوم و مکرر دست‌ها با اب و صابون و نوشیدن مایعات فراوان را از عمده راه‌های پیشگیری از این بیماری بیان کرد و افزود: افراد در صورت علائم دار بودن از حضور در اماکن عمومی، محل کار و مراکز آموزشی خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به افراد در معرض خطر از جمله افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، آسم و فشار خون و همچنین افراد دارای چاقی مفرط توصیه کرد با نظر پزشک معالج به داروخانه‌ها مراجعه کرده و واکسن آنفلولانزا را دریافت کنند.

او تاکید کرد: افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، کادر بهداشت و درمان، خانم‌های باردار، سالمندان آسایشگاه‌ها و جانبازان و ایثارگران برای تزریق واکسن آنفولانزا به مراکز بهداشتی در سطح استان یزد مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.