مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۴۸۰ گروه جهادی فعال در استان در حال ارائه خدمت در مناطق محروم و صعب‌العبور هستند.

هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۸۰ گروه جهادی فعال در چهارمحال و بختیاری در حال ارائه خدمت در مناطق محروم و صعب‌العبور هستند، اظهار کرد: در ایام نوروز امسال ۱۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شد، همچنین ۶۰ گروه جهادی دامپزشکی همزمان با کنگره شهدای عشایر ۵۱۰ هزار خدمت انجام دادند.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدای امسال ۳۴۴ گروه جهادی جامعه پزشکی بالغ بر ۳۳ هزار خدمت در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری انجام داده‌اند.


بیشتر بخوانید


فولادی با بیان اینکه ۱۴۴ گروه جهادی در سیل اخیر در چهارمحال و بختیاری برای ارائه خدمت سیل‌زدگان وارد عمل شدند، گفت: هم‌چنان نیز این گروه‌ها در برخی نقاط سیل‌زده فعال هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با اشاره به برنامه‌ریزی برای تشکیل چهار قرارگاه جهادی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: اگر این قرارگاه‌ها در استان شکل بگیرد، می‌توان از مرکز امکانات مهندسی و لوجستیک را دریافت کرد.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال یک هزار و ۱۸۰ نفر در مباحث اقتصادمقاومتی در چهارمحال و بختیاری توسط بسیج سازندگی آموزش دیده‌اند، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به یک هزار و ۱۰۲ نفر برای ایجاد اشتغال پایدار پرداخت شده که این تسهیلات هیچ انحرافی نداشته و منجر به ایجاد اشتغال شده است.

فولادی افزود: ۸۵ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ توسط بسیج سازندگی در حال ساخت است که این واحد‌ها به زودی به‌بهره‌برداری خواهند رسید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با اشاره به اختصاص قیر رایگان به جاده‌های روستایی و مسیر دسترسی گلزار‌های شهدا، بیان کرد: یک هزار و ۱۳۵ تن قیر رایگان در حال توزیع است و ۷۰۰ تن دیگر نیز به دستور استاندار به استان اختصاص پیدا کرد، هر جاده روستایی که بسیج سازندگی برای آسفالت واگذار شود، آماده اجرای عملیات عمرانی را داریم.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر گروه‌های جهادی در ۲۱ منطقه حاشیه شهر‌های چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت هستند، همچنین اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در ۱۸ روستا توسط خیرین در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار