برگزاری مانور پیش گیری از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در ایوان

مانور پیشگیری و آمادگی در مقابل بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان با حضور جمعی از مدیران استانی در دریاچه سد کنگیر ایوان برگزار شد.

محسن چراغی پور، معاون مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به اینکه آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی که از طریق ورود پرندگان مهاجر در استان انتشار می‌یابد گفت : همه دستگاه‌های مسئول برای پیشگیری، آمادگی لازم برای مقابله با این پدیده خطرناک داشته باشند.

وی با بیان اینکه در صورت شیوع این بیماری باید بیشتر نگاه‌ها به مرغداری‌های سطح استان باشد افزود: برای جلوگیری و خودداری از تماس با پرندگان ویروسی و بیماری با پرندگان محلی بویژه مرغداران باید بجد اقدام نمایند.

چراغی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی مدیریت بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان سازمان مدیریت بحران کشور و حساسیت موضوع بیان کرد: این دستورالعمل در دستور کار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان و شهرستان قرار گرفته و در این خصوص جلسات ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری شیوع بیماری مذکور جلسات مستمری برگزار خواهد شد.

معاون مدیر کل بحران ایلام گفت: با توجه به شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی و آبزی به استان می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را با خود جابجا کنند که نقش دستگاه‌های محیط زیست و دامپزشکی برای پیشگیری و مقابله با انتشار احتمالی بیماری بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.