مصرف گاز در استان همدان ۱۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: میزان مصرف گاز در استان در ۷ ماهه امسال با بیش از دو میلیارد و ۱۱۱ میلیون مترمکعب، نسبت به مدت مشابه پارسال۱۰ درصد افزایش دارد.

محمدصادق محبی‌نظر، با اشاره به رشد سه درصدی مصرف گاز در بخش خانگی اظهار کرد: مصرف خانگی گاز از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۸۶۹ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۰ مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش دارد.

او تصریح کرد: مصرف گاز در بخش صنعتی نیز از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۲۶۶ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۲۱۱ مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش دارد.

محبی‌نظر با بیان اینکه مصرف گاز در بخش نیروگاهی استان همدان ۱۷ درصد افزایش دارد، یادآور شد: مصرف گاز در بخش نیروگاهی ۹۷۵ میلیون و ۶۷۲ هزار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش دارد.

او با تأکید بر حمایت از مصرف گاز در نیروگاه به منظور کاهش مصرف مازوت، ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با گازرسانی به صنایع، از مصرف ۴۲ میلیون لیتر سوخت مایع جلوگیری کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به گازرسانی واحدهای سفال استان همدان، بیان کرد: گلخانه‌ها، لبنیات، واحدهای سفال و سرامیک از جمله صنایع استان هستند که گازرسانی شده است.

 محبی نظر با تأکید بر اینکه تاکنون اُفت فشار در شبکه توزیع نداشتیم، افزود: هر چه گاز به استان داده شود همان را توزیع خواهیم کرد و ایستگاه‌های تقویت فشار فقط کنترل کننده است. از تابستان امسال کل ایستگاه‌های سطح استان اورهال کامل کرده و آمادگی کامل برای فصل زمستان داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که در هیچ جای استان اُفت فشار گاز نداشته باشیم، یادآور شد: نکته مهم در این زمینه رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین است که نیاز به فرهنگسازی گسترده است. شرکت گاز فرهنگسازی را از کودکان آغاز کرده است و به دنبال تربیت همیاران گاز در استان هستیم.

محبی نظر با اشاره به اینکه ۷۴ درصد از مشترکان استان مصرف بهینه دارند، بیان کرد: برخی از مشترکان مصارف بسیار بالایی دارند به‌طوریکه استخرهای روباز و گرماتاب‌های اغذیه فروشی‌ها با مصرف بالای خود مصداق انشعاب غیرمجاز است.

برچسب ها: گازرسانی ، مصرف گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.