با شروع حملات چند جانبه ائتلاف متجاوز به بندر الحدیده یمن، منابع یمنی تاکید کردند تاکنون دو غیرنظامی مجروح شدند.

منابع خبری بامداد (پنجشنبه) گزارش دادند، ائتلاف متجاوز سعودی مناطقی در استان الحدیده یمن را هدف حملات هوایی، موشکی و توپخانه قرار داده است.

براساس گزارش خبرگزاری المسیره، اتاق عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان الحدیده اعلام کرد، پهپاد‌های شناسایی و جاسوسی ائتلاف سعودی وارد آسمان منطقه الجبلیه و حیس شده و به گشت زنی پرداختند.

منابع محلی اعلام کردند حملات راکتی ائتلاف سعودی نیز در مناطق مختلفی از استان الحدیده ادامه داشته است و واحد توپخانه ائتلاف سعودی نیز مناطقی را در حیس و الجبلیه استان الحدیده هدف قرار دادند.

منابع محلی گزارش دادند، بر اثر حملات توپخانه ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی در منطقه الجبلیه ۲ غیرنظامی زخمی شدند. این حملات در حالی صورت گرفته که آتش بس یمن روز ۱۰ مهر به پایان رسید و تمدید نشده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشور‌ها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیرو‌های مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
باید طوری زد که نفهمید از کجا خورد در اتش بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
پذیرش اتش بس یمن اتش بس اعتلاف اتش بر پا
آخرین اخبار