محمدی بخش گفت: در برنامه هفتم توسعه تاکید شده است برای توسعه فرودگاه‌های کم پرواز، تلاش شود.

محمدی بخش در سفر به رفسنجان گفت: طی سال‌های اخیر با وجود شرایط مختلف از جمله: تحریم و کرونا به خصوص در شهریورماه پارسال، اوضاع هواپیمایی کشور مساعد نبود و شرایط ناامیدکننده‌ای در این حوزه بر کشور حاکم بود.

او افزود: با سیاست‌گذاری‌های دولت جدید و پیگیری‌های مجلس، ریل‌گذاری خوبی برای هواپیمایی کشور  انجام‌شده است؛ حتی در برنامه هفتم توسعه  نیز تاکید شده برای توسعه فرودگاه‌های احداث‌شده و کم پرواز، تلاش شود تا رونق در این بخش ایجاد شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوربیان داشت: ما ۹۰ فرودگاه در کل کشور داریم و از فرودگاه‌هایی که زیرساخت‌های لازم را برای اجرای مأموریت‌ها دارد و وضعیت امنیتی و اقلیمی آن دارای اهمیت است، فرودگاه رفسنجان است؛ اما در این حوزه باید پرواز‌ها افزایش یابد.

او افزود: تاکیدمان به مسئولان ارشد استان و نماینده مجلس این است که اگر سیاست‌گذاری‌ها درست انجام شود در مجموع برای استان می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بخورد؛ زیرا استان کرمان دارای محصولات ارزآوری از جمله: مس، پسته و ... است و می‌تواند از حوزه زیرساخت‌های پرواز‌ها برای ارزآوری استفاده کرد و برای صادرات این محصولات راهی جز راه‌اندازی پرواز‌های بین‌المللی نیست.

حمیدرضا سیدی، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و باربری هوایی کشور نیز در سفر به رفسنجان گفت: سال ۸۲ کار بهسازی در فرودگاه رفسنجان صورت گرفت و سال ۸۴ هم بازسازی و تعویض‌ها انجام شد و بحث امنیتی فرودگاه از اهمیت زیادی برخوردار است و دستگاه‌ها، تجهیزات و امکانات فرودگاه هم دارای استاندارد هستند.

او افزود: برای تجهیز و نوسازی فرودگاه رفسنجان به دوربین‌های مداربسته ۵ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که تا پایان سال اختصاص خواهد یافت. همچنین برای تکمیل زیرساخت‌ها و نیز نیاز‌های امنیتی این فرودگاه ۵ میلیارد تومان دیگر هم پیش‌بینی‌شده که امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتوان فرودگاه رفسنجان را توسعه داد و مشکلاتش را رفع کرد.

محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: بحث بین‌المللی کردن فرودگاه رفسنجان به‌خاطر تعداد کم پروازهایش قابل‌قبول نیست؛ زیرا در حال حاضر هر هفته ۲ پرواز انجام می‌شود که برای حل این موضوع با شرکت فرودگاه کشور هماهنگ کردیم که این پرواز‌ها به ۴ پرواز ارتقا پیدا کند.

او افزود: این فرودگاه دارای باند خوب و آتش‌نشانی است و همچنین بحث ناوبری آن کامل است؛ اما سازه سالن و تجهیزات داخلی دارای کمی مشکل است که تا پایان سال این نقص‌ها رفع خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه در بحث تصویب پروژه‌های دیگر در این جلسه می‌توان به اتصال رفسنجان به شبکه ریلی سراسری کشور اشاره کرد، افزود: برای این اتصال ریلی مطالعات انجام‌نشده و بحث مطالعه ریلی هم باید در ماده ۲۳ دیده شود و مطالعه آن انجام شود تا بتوان برای اجرای این طرح و این پروژه ردیف بودجه ملی در نظر گرفت.

او همچنین در مورد بحث کمربند شرقی رفسنجان هم گفت: این طرح زمان‌بر است؛ اما مطالعات کمربندی شرقی، امسال با کمک شرکت مس در حال انجام است؛ منتهی با این رقم‌ها این طرح اجرا نمی‌شود و باید آن در ردیف بودجه ۱۴۰۲ قرار بگیرد تا با تامین بودجه ملی بتوان کمربند شرقی را احداث کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار