گزارش‌ها حاکی از آن است که ماسک احتمالا به دنبال بازسازی واین علیرغم هشدار طراحان است.

ایلان ماسک پس از به عهده گرفتن مالکیت پلتفرم توئیتردر هفته گذشته، وقت خود را تلف نمی‌کند تا دوران جدیدی را برای توئیتر آغاز کند. اگرچه شایعات پیرامون آینده حساب‌های تایید شده، آزادی بیان، تعدیل محتوا و همچنین بازگشت حساب‌های قبلا ممنوع شده از جمله حساب رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنان در حال چرخش است، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس تاکنون فقط نظر مردم را در این زمینه جویا شده است.

توئیتر که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد، ماه‌ها قبل از راه‌اندازی رسمی برنامه در ژانویه ۲۰۱۳، Vine را خریداری کرد. در عرض دو سال، این پلتفرم بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر و یک پایگاه طرفداران اختصاص داده در اطراف فرمت ویدیوی کوتاه این پلتفرم جمع کرد. توئیتر اعلام کرد که ویژگی آپلود Vine را در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۶ غیرفعال می‌کند و در نهایت قبل از بسته شدن کامل سایت در سال ۲۰۱۹ آن را به یک آرشیو اینترنتی از محتوای بارگذاری‌شده قبلی کاهش می‌دهد، اگرچه هرگز به اندازه شرکت مادر یا سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بزرگ مانند آن سودآور یا فراگیر نبود.

در حالی که طرفداران و احتمالا خود ماسک از احتمال بازگشت واین بسیار هیجان زده هستند، توسعه دهندگان اصلی این برنامه قبلا به ثروتمندترین مرد جهان هشدار داده‌اند که انجام این کار آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، آسان نخواهد بود. این کد ۶+ سال قدمت دارد. برخی از آن ۱۰+ است. سارا بیک پور، کارمند سابق Vine و بعد‌ها مدیر محصولات توئیتر، بعدازظهر دیروز در توئیتی نوشت: گر می‌خواهید واین را احیاء کنید، باید از نو شروع کنید.

برنامه‌ها نیاز به به‌روزرسانی و مدیریت دائمی دارند تا مجموعه‌ای از مشکلات منظم از جمله مقیاس‌پذیری، رفع اشکال‌ها، تلاش‌های بدافزار و همچنین همراهی با پیشرفت‌ها و تغییرات خود سیستم‌عامل‌ها را حفظ کنند.

پیچیدگی‌های اساسی و جزئیات محور احیای پلتفرم آنلاین مرده سال‌ها چالش‌های دنیای واقعی را نشان می‌دهد که اغلب ایده‌ها و استراتژی‌های ظاهرا غیرقابل دسترسی است که ماسک با آن روبروست. دیروز، سی‌ان‌ان از اسناد داخلی به‌دست‌آمده خبر داد که به احتمال درآمد ۱۹.۹۹ دلار در ماه از توئیتر برای حفظ وضعیت «چک آبی» خود اشاره می‌کند. از سال گذشته، تقریبا ۴۰۰۰۰۰ نفر از کاربران این پلتفرم دارای این وضعیت هستند؛ کمتر از ۱ درصد از کل حساب‌ها. حتی اگر هر کاربر Verified سیستم جدید شایعه شده را انتخاب کند، درآمد سالانه به حدود ۹۶ میلیون دلار می‌رسد که کسری از سود ۱ میلیارد دلاری وام‌های ماسک برای خرید این پلتفرم است.

در یک نظرسنجی جداگانه در توئیتی که پرسیده شد کاربران چقدر حاضرند برای تایید پرداخت کنند، بیش از ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که اصلا پرداخت نمی‌کنند. ماسک در پاسخ به این توئیت نوشت: جالب است.


بیشتر بخوانید 


منبع: popsci

برچسب ها: توئیتر ، ایلان ماسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.