گردهمایی یک روزۀ معاونان غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه ۹ کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد.

عباس مهدیزاده مدیر راهبردی، پایش و امور استان‌های سازمان غذا و دارو در این گردهمایی گفت: تجهیزات آزمایشگاهی بسیار خوبی برای دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه توسط سازمان غذا و دارو در حوزۀ محصولات کشاورزی منطقه به‌خصوص محصولات صادراتی در نظر گرفته شده است.

او افزود: در این نشست برای تسریع و تسهیل صدور گواهی برای صادرات محصولات مهم کشاورزی منطقه مانند زعفران، پسته و سیفی‌جات و کالا‌های سلامت محور تصمیم‌های خوبی گرفته شد که امیدواریم شاهد ارتقاء کیفیت محصولات صادراتی منطقه باشیم.

سلامت، یک مسئله جهانی است

ابراهیمی‌پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: کارکنان غذا و دارو از پرتلاش‌ترین همکاران در حوزۀ سلامت هستند که حوزۀ گسترده‌ای را مدیریت می‌کنند که کوچکترین خطا در این حوزه می‌تواند تبعات بسیار بزرگی داشته باشد.

او افزود: مسئلۀ سلامت یک مسئلۀ جهانی، کشوری و منطقه‌ای است و باید دست به دست هم برای پیشرفت و توسعۀ سلامت برای خدمت مردم با تمام توان تلاش کنیم.

شیما نصراله‌الحسینی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در این گردهمایی چالش‌های این حوزه بررسی و راهکار‌هایی برای رفع آن‌ها پیشنهاد می‌شود و امیدواریم در گردهمایی امروز نوع همکاری‌ها در سطح استان و کلان منطقه ۹ و در نهایت تعامل با سازمان غذا و دارو و سایر بخش‌های وزارت بهداشت را نهایی کنیم تا به یک نتیجه مطلوب برسیم و به صورت یکپارچه در تمام کشور برنامه‌های سازمان غذا و دارو و برنامه‌های کلان دانشگاه‌ها را پیش ببریم.

ناصر وحدتی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قطب‌های کلان منطقه توان این را دارند که بسیاری از کار‌ها مانند صدور بسیاری از پروانه‌های متمرکز که در تهران صادر می‌شود را مدیریت کند که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک صدور مجوز‌ها به دانشگاه‌های قطب واگذار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.