حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مصلای اراک گفت: خلاصه سخنان رهبر معظم انقلاب از ۲۰ سال پیش تا کنون بر سه محور مقاومت، علم و حضور مردم تاکید دارد.

حجت‌الاسلام پناهیان سخنران کشوری در مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی حرم شاهچراغ شیراز و شهدای امنیت در مصلای اراک گفت: خلاصه سخنان رهبر معظم انقلاب از ۲۰ سال پیش تا کنون بر ۳ محور، مقاومت، علم و نخبگان و حضور مردم نه احزاب تاکید دارد.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: رهبری بر مقاومت مردم ایران و مقاومت جهان اسلام دربرابر ظلم استکبار تاکید دارد و همچنین بار‌ها بر توجه به دانشمندان و نخبگان تاکید کرده است.

او اضافه کرد: رهبری با انتقاد از ولایت مطلقه احزاب، بر ورود بیشتر مردم به عرصه‌های مختلف  تاکید دارد و تاکید ایشان مبنی بر مشارکت هر چه بیشتر مردم در مدیریت جامعه حتی در همین دولت هم وجود دارد، چون عرصه‌های زیادی هست که هنوز مردم وارد آن‌نشده‌اند.

سخنران کشوری بیان کرد: در دوران حکومت امام زمان (عج) هم همین طور است با رشد عقل و علم، گفتگو در جامعه گسترش پیدا می‌کند که البته ایشان به تنهایی این کار را نمی‌کند، بلکه با مشارکت و حضور خود مردم این‌مهم انجام می‌شود.

او ادامه داد: در زمان امام زمان علم و عقل افزایش پیدا می‌کند و اینکه ۲۵ باب علم در زمان امام زمان کشف می‌شود در مقابل ۲ بابی که تا پیش از ظهور کشف می‌شود مثل تحصیلات دانشگاهی در مقابل سواد خواندن و نوشتن است.

حجت الاسلام پناهیان گفت: یک زمان می‌گفتند کمونیسم بهترین راه اداره جهان است و کمونیسم به تاریخ پیوست و لیبرالیسم هم که مدعی بود اکنون به انتهای خط رسیده و ته دموکراسی غرب تلاش برای مصرف بیشتر است و اندیشمندانی، چون فوکویاما که لیبرال دموکراسی را غایت جهان می‌دانستند هم حرف خود را پس گرفته و از الگو‌های دیگری حرف می‌زنند.

او اظهار کرد: ما در لحظه حساس تاریخی هستیم و جهان و غرب که مدعی اداره جهان است هیچ اندیشه‌ای برای بهتر شدن دنیا ندارد، غرب چشم انداز آینده ندارد و مثل اسب آسیاب دور خودش می‌چرخد و برای بقا دارند زندگی می‌کنند، تا قبل از کرونا در فرانسه تظاهرات علیه نظام سرمایه داری فرانسه بود.

این سخنران کشوری گفت: ثمره تمام اندیشه‌هایشان این وضعیتی است که جهان با آن درگیر است حتی به دروغ هم نمی‌توانند ادعا کنند، حتی نمی‌گویند با برهنگی خوشبخت خواهیم شد و برای زنده بودن برای بیشتر خوردن رقابت می‌کنند.

او افزود: اوایل انقلاب نمی‌شد با کمونیست‌ها بحث کرد می‌گفتند دین افیون توده هاست کمونیست از بین رفت بعد از آن لیبرال دموکراسی زبان درآورد و گفتند ما بهترینیم الان مدافعان لیبرال دموکراسی لال شده اندنان در خون مردم می‌زنند و عده کثیری لال شده‌اند و زندگی شان شانسی شده است.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: حتی ده سال پیش اروپا و آمریکا چه عوام چه خواص نمی‌گفتند ما در آینده آزادی خواهیم داشت امیدی به آینده ندا رند، اما اکنون هر کس هر ایده‌ای داشته پیاده کرده است و غرب به ته خط رسیده و فوکویاما از نظریه لیبرال دموکراسی پایان تاریخ عقب نشینی کرده است.

او بیان کرد: تنها کشوری که برای آینده طرح دارد جمهوری اسلامی ایران است، نظریه دولت اسلامی یعنی انتظار و بروکراسی رایج اخذ شده از همان نظام غربی است که نمی‌گذارد این مسیر طی شود، هنوز به دولت اسلامی نرسیده‌ایم، اما در مسیر آن قرار داریم و آینده از آن ماست.

این سخنران کشوری گفت: ما آینده داریم و منتظر حضرت، ولی عصر هستیم و داریم زمینه ظهور را فراهم می‌کنیم، دولت که اسلامی شود مردم با اسلام عاشقانه زندگی خواهند کرد مثل صدر اسلام که مردم به خاطر پیامبر مسلمان شدند، در جامعه مهدوی تاز می‌فهمی که علم و تکنولوژی یعنی چه، النبی اولا بالمسلمین یعنی اگر کسی مشکل پیدا کرد دولت اسلامی تامین خواهد کرد.

او اظهار کرد: جامعه سرمایه داری می‌شود همین پیشرفتی که می‌بینید، اما ولایت سیستمی جدید و مغایر با سیستم غرب حاکم کرد، تنها ملتی که رهبرش از آینده جهان و نحوه اداره آن حرف می‌زند رهبر ملت ماست و در جهان هیچ کشوری نیست که رهبرش در خارج از کشور فدایی داشته باشد.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد:، اما یک جریان رسانه‌ای نمی‌گذارد حرف ما آنطور که باید به گوش مردم برسد، غرب زده‌ها خفقان روانی ایجاد کرده اند نمی‌گذارند صدای ما به کسی برسد، امروز رهبر انقلاب فریاد زد سال‌ها پیش گفتم اسناد لانه جاسوسی را ببرید در کتاب‌های درسی و نبردند.

او گفت: دولت باید اسلامی شود تا جامعه اسلامی شود، رهبری قبل از این دولت گفتند ما دنبال تحولیم، ما در این دولت انتظار تحول داریم، سال آینده باید از استانداران، نمایندگان باید بپرسیم چقدر مردم در تصمیم‌ها مشارکت داشته اند.

سخنران کشوری گفت: به جای روزنامه‌های سیاه سیاسی و سیاسیون باید دانشمندان امور را به دست بگیرند نقد باید علمی باشد نه سیاسی، مردم باید خودشان در امور دخالت کنند نه سیاسیون که بر دخمه‌های غرب زدگی احزاب تکیه زده اند، تخریب و توطئه نکنید، بگذارید مردم خودشان انتخاب کنند.

او تاکید کرد: می‌گویند مکانی باشد برای اعتراض، اتفاقا ما هم موافقیم ما هم به غرب زده‌ها اعتراض داریم، نمی‌شود کشور را با وجود جناح بندی اداره کرد، کشور‌های دیگر می‌گویند چرا حرف رهبر حکیمتان را گوش نمی‌دهید می‌گوییم غرب زده‌ها نمی‌گذارند.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: بخشی از ریشه این اعتراضات به دو قطبی‌های سیاسی سیاست بازان بر می‌گردد و این‌ها مانع پیشرفتند، در زمان پیامبر منافقینی بودند که می‌خواستند فرزندان پیامبر را بکشند، خداوند و پیامبر افشا نکردند، اما در سوره منافقین خداوند عبدالله اوبی را رسوا کرد، چون جامعه را دو قطبی کرد.

او بیان کرد: ما باید هرجمعه در خطبه‌ها تمدن نوین اسلامی را ترسیم کنیم، حتی در حد روایت، ما برای آینده که چگونه زندگی کنیم حرف داریم، غرب زده‌ها نمی‌گذارند حرف ما را مردم درست بفهمند، غربگرا‌ها خفقان ایجاد کرده اند و نمی‌گذارند دولت اسلامی پا بگیرد یا با انگ اصولگرایی می‌زنند یا برچسب اصلاح طلبی می‌زنند.

این سخنران کشوری گفت: از مدیران تقاضا می‌کنیم پروتکل‌های دانشمندان صهیون را مطالعه کنند، می‌گویند احزاب راه می‌اندازیم کشور‌ها را مشغول می‌کنیم خودمان پیشرفت می‌کنیم، مملکت را دانشمندان باید اداره کنند مردم نباید دو شقه شوند، جناح بازی مملکت را فلج می‌کند، دو قطبی دروغ است بیانیه روحانی دبیر جامعه روحانیت مبارز و خاتمی دبیر جامعه روحانیون مبارز مثل هم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار